Google Ads audyt

Coraz większą popularnością cieszy się prowadzenie kampanii reklamowych poprzez wykorzystanie możliwości, jakie daje audyt reklam Google Ads. Dostępne są one zarówno w wersji darmowej, jak i w postaci płatnych przeglądów kont reklamowych. Dzięki nim możliwe jest przedstawienie klientowi raportu z audytu kampanii, który określi dobre i złe strony podjętych działań. Zawierać będzie także liczne wskazówki i komentarze o kampanii AdWords.

Co należy wiedzieć o kampanii Google Ads?

W przypadku kampanii Google Ads firmy najczęściej oferują kilka określonych usług. Są to:

  • Analiza szkieletu kampanii – w tym przypadku dochodzi do skontrolowania systemu rozbicia konta Google Ads na konkretne kampanie oraz grupy reklam. W tym zakresie można także sprawdzić dopasowanie słów kluczowych.·         Analiza podstawowych ustawień konta reklamowego – w tym przypadku sprawdzone zostaną ustawienia kampanii, sposób ustawienia harmonogramu reklam, ograniczenia przy wyświetlaniu reklam, a także prawidłowość ustalania stawek na podstawie różnych urządzeń.·         Kontrola grup reklam – pod względem treści, liczby wersji, ich wyniku jakości, a także tego, czy stosowane są jakieś rozszerzenia.·         Sprawdzenie wydatków na koncie i jakie są wyniki –  określenie tego, jakie są wysokości stawek za jedno kliknięcie.·         Kontrolę pojawiających się wykluczających słów kluczowych·         Kontrola połączenia konta Google Ads z np. Google Analytics oraz Google Merchant Center.·         Analiza konwersji oraz ustalonych celów.·         Wykaz błędów w kampanii – ocena prowadzonych działań i propozycja wprowadzenia usprawnień do kampanii.

Bezpłatny i automatyczny audyt kampanii Google Ads

Najczęściej wybieraną formą jest audyt kampanii Google Ads. Jest to szeroko polecane i warte wybrania. Odpowiedni system automatycznie może sprawdzić konto, co robi na podstawie określonego algorytmu. Wyniki takiego audytu nie będą zawierały jednak szczegółowych informacji. Również i agencje reklamujące się w sieci nie będą oferowały szerokiego zakresu bezpłatnego audytu. Zaproponują raczej próbkę swoich możliwości, aby przekonać nas jako użytkowników do tego, że przeprowadzane przez nich audyty są najwyższej jakości, a zaproponowane wskazówki sprawią, że kampania reklamowa nabierze rozpędu.

Przy prowadzeniu szerokiego marketingu internetowego pamiętać należy o tym, że przeprowadzenie darmowego audytu przyda się jedynie przy podstawowych ustawieniach kampanii i reklamy.

Ręczny audyt Google Ads jako alternatywa - jakie są zakresy stawek?

Alternatywnym rozwiązaniem jest wprowadzenie odpłatnego przejrzenia ustawień na koncie. Audyty specjalistów zajmujących się Google Ads mogą przyczynić się do znaczącego usprawnienia prowadzenia kampanii. Wiele zależy od rozmiaru kampanii i sieci reklamowej, której ma dotyczyć. W związku z tym płatny audyt ręczny ma różne zakresy stawek. Mniejsza kampania będzie przeprowadzona w zakresie cenowym 500-1000 złotych, a z kolei przeprowadzenie audytu dla większej firmy może wahać się od 2000 do 10000 złotych. Tu nieraz wdrożona zostanie np. indywidualna strategia działań przy kampanii. W takim przypadku firma przeprowadzająca audyt Google Ads będzie mogła być traktowana jako swego rodzaju partner.

Facebook
92%
Instagram
89%
Linkedin
95%
YouTube
98%

Połączenie konta Google Analytics

Jednym z narzędzi, po które zdecydowanie warto sięgnąć, jest Google Analytics. Umożliwia on m.in. monitorowanie ruchu na stronie internetowej. Dzięki temu narzędziu udostępnionemu w ramach Google Ads można sprawdzić statystyki kampanii rozszerzone o analizę zachowań użytkowników, którzy pojawili się na naszej stronie dzięki informacji o prowadzonej kampanii. Korzystając z Twoich danych, Google Analytics zweryfikuje, czy masz prawidłowo ustawione parametry niezbędne do tego, aby prowadzić kampanie. Narzędzie to umożliwia ustawienie celu, a następnie zaimplementowanie go do systemu Google Ads, co jest polecane, zwłaszcza gdy nie przeprowadziliśmy jeszcze konwersji

Co w szczególności powinien zawierać Google Ads (AdWords)?

Najczęściej oceniane i analizowane są konkretne aspekty konta:

  • Główne ustawienia konta – tu znajdują się typy kampanii, wybrane cele, budżety, język i lokalizacja.·         Struktura konta – czy konto jest przejrzyste i umożliwia czytelne rozbicie kampanii na grupy reklam.·         Słowa kluczowe – czy są one dobierane w sposób prawidłowych, czy uwzględniane są wykluczenia, wynik jakości i inne czynniki.·         Reklamy – jaka jest ilość reklam, ich struktura, treści, strony docelowe.·         Konfiguracja konwersji·         Stan połączenia z innymi usługami – czy Google Ads łączy się z np. z Google Analytics.

Główne ustawienia konta

Uwzględniane tu są typy reklam i strategie ustalania stawek zależnie od tego, jaki cel nam przyświeca. Inaczej będzie wyglądała ta strategia, jeśli chcemy zbudować świadomość marki, a inaczej, jeśli celem jest zmaksymalizowanie ruchu na stronie. Ważne jest też określenie lokalizacji i języka, aby dostosować go do potencjalnych użytkowników wyszukujących informacji w sieci.

Jak przeprowadzić sprawdzanie struktury konta?

Wśród licznie prowadzonych działań, które umożliwia nam Google AdWords, znaleźć można opcję ustawienia odpowiedniego dopracowania planu reklamowego Google, w tym ustawienia grupy reklam. Dzięki temu możemy utworzyć reklamy, zaimplementować właściwe słowa kluczowe, ustawić odpowiednie wartości stawek za kliknięcie, a także wprowadzić rozszerzenia reklam przypisanych określonym grupom. Ważne jest też sprawdzenie, czy na stronie umieściliśmy niezbędne dane kontaktowe, w tym adres e-mail.

Sprawdzanie tekstów reklamowych

Przeprowadzając audyt Google Ads, widzimy, że zostały one zaakceptowane przez Google’a. Jednocześnie nie mamy pewności, czy są one faktycznie dobre i, czy faktycznie spełniają oczekiwania, jakie może mieć nasz potencjalny klient bądź partner. Jeśli chcemy, aby reklamy skutecznie zachęcały do określonych produktów i usług, wpierw musimy sprawić, aby zachęcały one do odwiedzenia strony. Ważne jest to, aby reklamy tekstowe zawierały odpowiednie odniesienia do grupy docelowej (np. wezwania call to action), a także, czy skutecznie prowadzą klientów do naszych treści.

Analiza wyników jakości i elementów, które na to wpływają

Dzięki kampanii AdWords jesteśmy w stanie dokonać oceny jakości reklamy, stron docelowych, a także kilku innych czynników. Określanie wyniki Jakości Google AdWords opiera się o trzy wartości:

  • CTR – współczynnik klikalności, który oznacza przypuszczalny stosunek liczby kliknięć w reklamę do liczby jej wyświetleń, co ma być uzależnione od liczby słów kluczowych. ·         Trafność reklamy – dopasowanie reklamy tekstowej do słów kluczowych.·         Jakość strony docelowej

Czynniki te można poprawić poprzez umieszczanie w reklamie słów kluczowych, modyfikowanie architektury informacji na stronie internetowej, a także poprawianie tekstów i właściwe oznaczanie nagłówków w serwisie.

Sprawdzanie jakości słów kluczowych

Audyt Google Ads wiąże się równie z tym, że koniecznie jest sprawdzenie, czy nasze słowa kluczowe stanowią fundament dla skutecznej kampanii AdWords. Słowa kluczowe są dopierane poprzez przypuszczalne początki fraz, które potencjalni klienci mogą wpisywać do wyszukiwarki. Zależnie od dopasowania słów kluczowych jesteśmy w stanie określić, czy użycie przez nas konkretnych reklam przyniesie oczekiwane rezultaty.

Audyt konta AdWords a audyt strony internetowej

Przeprowadzany w Google Ads audyt domyślnie nie obejmuje strony internetowej, niemniej jednak stanowi ona nieodłączny element każdej kampanii. Dlatego też ważne jest zweryfikowanie tego, co się pojawia po wejściu na stronę. Ważny jest nie tylko wspomniany e-mail, ale i pojawiające się informacje obowiązkowe. Dzięki temu użytkownik ma odpowiedzi na pytania:

  • Czy jasno określone jest przetwarzanie moich danych osobowych? ·         Czy w odpowiednim oknie wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych?

Sprawdzanie jakości słów kluczowych

Audyt Google Ads wiąże się równie z tym, że koniecznie jest sprawdzenie, czy nasze słowa kluczowe stanowią fundament dla skutecznej kampanii AdWords. Słowa kluczowe są dopierane poprzez przypuszczalne początki fraz, które potencjalni klienci mogą wpisywać do wyszukiwarki. Zależnie od dopasowania słów kluczowych jesteśmy w stanie określić, czy użycie przez nas konkretnych reklam przyniesie oczekiwane rezultaty.

Audyt konta AdWords a audyt strony internetowej

Przeprowadzany w Google Ads audyt domyślnie nie obejmuje strony internetowej, niemniej jednak stanowi ona nieodłączny element każdej kampanii. Dlatego też ważne jest zweryfikowanie tego, co się pojawia po wejściu na stronę. Ważny jest nie tylko wspomniany e-mail, ale i pojawiające się informacje obowiązkowe. Dzięki temu użytkownik ma odpowiedzi na pytania:

  • Czy jasno określone jest przetwarzanie moich danych osobowych? ·         Czy w odpowiednim oknie wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych?

Ustawienie kampanii pod kątem oczekiwań oraz potrzeb klientów

Audyt pomaga nam sprawdzić, czy mamy do czynienia z prawidłowym stopniu reklamodawca skupia się na potrzebach użytkowników. Jeśli nie, będziemy  w stanie lepiej dostosować treści reklamy oraz prowadzone przez nas kampanie. Odpowiednia, ręczna analiza poszczególnych elementów wprowadzanych reklam umożliwi nam osiągnięcie sukcesu.

Ustawienie celu kampanii Google AdWords, czyli dokonanie konwersji

Jednym z najważniejszych elementów kampanii AdWords jest ustawienie konwersji, która umożliwi ocenę tego, czy nasza kampania spełnia założenia, które sobie postawiliśmy. Podczas audytu sprawdzamy m.in. to, czy konwersja w ogóle jest ustawiona, ale także weryfikujemy, jaki jest współczynnik konwersji. Wyrażony jest on w procentach oznaczających liczbę kliknięć w reklamę, które zakończyły się wykonaniem przez użytkowników tych czynności, które zostały stawione jako konwersja.

Czym jest Google Merchant Center?

Jednym z narzędzi, które warto umieścić przy tworzeniu swojej kampanii reklamowej jest Google Merchant Center. Umożliwia on przesyłanie informacji o sklepie i produktach bezpośrednio do Google’a, a kupujący mogą je udostępniać dalej. Dzięki temu narzędziu możliwe jest szybkie aktualizowanie informacji o produkach, a także docieranie do klientów w pełnym ekosystemie Google’a

Konfiguracja konwersji

Istotne jest właściwe uruchomienie analizy konwersji. Polega to na zoptymalizowaniu kampanii pod różnorodnym kątem, aby poprawnie ustawić cele. W przypadku biznesu usługowego będzie wiązało się to z dążeniem do uzyskania jak największej liczby kontraktów, którego skierowane będą do potencjalnych klientów. Dlatego tez ważne jest to, czy prawidłowo zbierane są dane m.in. przez system. Dla klienta ważne jest również poczucie, że wchodząc w interakcję z naszym biznesem, jasno deklaruje: „wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych”.

Inne rozszerzenia i usługi

Google Ads umożliwia ustanowienie połączenia z innymi usługami. Może to być m.in. Google Search Console, Google Merchant Center, a także YouTube bądź Google Analytics. Ten ostatni sprawdzać tez będzie opcje importu danych, umożliwiając tym samym autotagowanie kampanii oraz zbieranie danych pod listy remarketingowe.

Czy warto zlecić sprawdzenie tego, czy dobrze prowadzimy kampanie?

Na koniec należy zadać sobie pytanie: Czy warto zdecydować się na przeprowadzenie audytu kampanii Google AdWords agencji? Jeśli zależy nam na jak najlepszym dotarciu do klientów oraz rozwinięciu swojego biznesu, działanie to będzie pożądane. Zdecydowanie przyniesie najwięcej pozytywnych rezultatów i umożliwi nam podjęcie właściwych działań reklamowych, realizowanych na potrzebę kampanii.

We Solve Real Problems

what can we do for you?

Social Media​​

Lorem ipsum dolor sit orot amet, cons ctetur atrd piing elit.​

SEO

Lorem ipsum dolor sit orot amet, cons ctetur atrd piing elit.​

PPC

Lorem ipsum dolor sit orot amet, cons ctetur atrd piing elit.​