Konto firmowe na FB

Facebook jest jedną z najszybciej rozwijających się platform społecznościowych. Nic więc dziwnego, że tak wiele firm decyduje się na założenie profesjonalnego konta, aby lepiej docierać do swoich potencjalnych klientów. Zakładanie konta na fb początkowo może wydawać się skomplikowane, ale po zapoznaniu się z tym artykułem powinno nie być to takie trudne. W tekście przedstawiamy sposoby, których możesz użyć tworzenia angażujących postów na swoim fanpage 'u. To doskonałe narzędzie, aby gromadzić dane i prowadzić skuteczne działania biznesowe na stronie, przynoszące realne korzyści przedsiębiorcy. Podpowiadamy, co należy wziąć pod uwagę, a także które informacje są niezbędne do sprawnego zarządzania profilem. Artykuł powinien być pomocny dla wszystkich osób, które chcą się dowiedzieć, w jaki sposób założyć konto firmowe na facebooku. Utwórz stronę już dziś!

Konto firmowe w mediach społecznościowych

Facebook firmowy - dlaczego warto?

W obecnych czasach trudno zaprzeczyć temu, że portale społecznościowe mają ogromny wpływ na swoich użytkowników. Coraz częściej firmy i przedsiębiorcy wykorzystują ten potencjał, tworząc swoją stronę w tym serwisie. Z pomocą sprawnego marketingu wykorzystującego media społecznościowe (takie jak Facebook, Instagram, Twitter) można skutecznie promować własne produkty i usługi. Jedną z niebagatelnych korzyści wynikających z prowadzenia strony na facebooku jest budowanie i pogłębianie relacji z klientem.

Dzięki temu, prowadząc skuteczne działania marketingowe, można spodziewać się zwiększonej sprzedaży, a także tworzenia konkretnego, pożądanego wizerunku marki w sieci. Co więcej, warto oddzielić konto prywatne od konta biznesowego, aby móc w wolnych chwilach zdystansować się od pracy i odpocząć. Choć prowadzenie strony na facebooku na początku wydaje się być bardzo wymagające i czasochłonne, to mamy nadzieję, że z tymi poradami stanie się zdecydowanie prostsze, a prowadzone będą szybko przynosić zamierzone efekty.

Facebook - sposób na dotarcie do nowych klientów

„Facebook com” – to adres, który miliony Polek i Polaków, a także ludzi na całym świecie wpisują w swojej wyszukiwarce, wchodząc codziennie na tę stronę. Prawdopodobnie jeszcze więcej korzysta z dedykowanych aplikacji mobilnych, które ułatwiają i przyśpieszają dostęp do tej głównej platformy społecznościowej. Możesz na niej umieszczać swoje posty, filmiki, a także wpisy dotyczące ciekawych spraw. Udostępnianie materiałów innych osób, czy możliwość reakcji – to tylko niektóre z wielu funkcji, które gwarantuje ta strona. Początkowo facebook był platformą poświęconą głównie utrzymywaniu relacji ze znajomymi oraz poznawaniu nowych osób.

Wysyłanie wiadomości i komentowanie zdjęć dawało charakter prywatnego spotkania. Tworzenie konta na fb może przynieść wymierne korzyści – z serwisu korzysta dziennie 1,66 mld osób. Obecnie dzięki ogromnej ilości osób zarejestrowanych na platformie również firmy chętnie zakładają swoje konta, próbując dotrzeć do potencjalnych klientów. Stworzenie strony, którą będzie można polubić i obserwować działania konkretnej firmy działają jak samonapędzająca się reklama. Według badań ponad 2/3 użytkowników przynajmniej raz w tygodniu odwiedza ze swojego prywatnego konta fanpage ulubionych przedsiębiorstw, które śledzą w mediach społecznościowych.

Jak założyć konto firmowe na facebooku?

Po pierwsze, do stworzenia profilu firmy potrzebne jest na konto prywatne. Chodzi przede wszystkim o weryfikację tożsamości, która zapewnia większą wiarygodność profesjonalnych fanpage 'y. To działanie, które coraz częściej wprowadzają kanały social media, aby zminimalizować ilość fałszywych profili. Warto pamiętać, że nasze konto prywatne nie będzie jednak widoczne dla pozostałych użytkowników na facebooku, dlatego nie trzeba się martwić o brak anonimowości. W tym momencie trzeba także potwierdzić przycisk „wyrażam zgodę” na przetwarzanie danych osobowych. Bez tego nie da się założyć fanpage 'a i korzystać z facebooka dla firm. Następnie należy wybrać odpowiednią kategorię, która najlepiej oddaje charakter naszego biznesu. Do wyboru mamy stronę firmy lub marki, społeczności lub konto osoby publicznej. Profil naszej firmy powinien mieć przemyślaną nazwę. W razie zmian w biznesie, zarówno nazwę, jak i kategorię można zmienić w późniejszym momencie w opcji ustawień strony. W ten sposób krok po kroku można dodawać kolejne potrzebne informacje o firmie.

Facebook
92%
Instagram
89%
Linkedin
95%
YouTube
98%

Zdjęcie na facebooku - istotny element rozpoznawalności profilu

Ważnym etapem w zakładaniu konta jest ustawienie zdjęcia profilowego oraz zdjęcia w tle na stronie fanpage 'u. Po lewej stronie ekranu należy włączyć opcję dodania grafiki. Facebook rekomenduje kwadratowe zdjęcie profilowe w wymiarze 170 x 170 pikseli. W avatarze zdjęcie będzie jednak przycięte do kształtu koła. Zdjęcie w tle powinno mieć rozdzielczość 820 x 312 pikseli- może być to prostokątna grafika, ale także film, pokaz slajdów czy zdjęcie 360 stopni.

Profil firmowy - uzupełnij niezbędne dane firmy

W kolejnym kroku uzupełniamy dane adresowe strony firmowej, które chcemy, aby były dostępne dla obserwatorów na facebooku. Możemy wypełnić wszystkie lub jedynie wybrane pola adresu (dokładnego lub jedynie zawężonego do miasta czy kraju), e mail, numeru telefonu. Należy zastanowić się, jakich informacji może potrzebować potencjalny klient, aby móc się z nami skontaktować. Przy zakładaniu konta firmowego nie można zapomnieć o dodatkowych informacjach, opisujących naszą stronę na facebooku. W pasku nawigacyjnym u góry profilu należy znaleźć kartę „Ustawienia”. Po lewej stronie wybieramy opcję „Informacje o stronie”, a następnie uzupełniamy brakujące dane konta. Są to między innymi adres strony www, krótki opis działalności firmy itp. Im więcej szczegółowych danych, które pomogą klientowi zorientować się w oferowanych produktach i usługach, tym lepiej.

Strona firmowa na facebooku - garść przydatnych informacji

Już na samym początku można zadbać o ustawienia wiadomości. Do wyboru mamy między innymi automatyczne otwieranie okienka czatu po wejściu na nasz fanpage, co zachęca do kontaktu z firmą. Inną opcją jest chatbot, który automatycznie będzie odpowiadał na najbardziej popularne pytania. To można znaleźć wchodząc w ustawienia w zakładkę „Szablony i karty”.

Założenie konta firmowego - główne korzyści

Wraz z rozwojem możliwości technologicznych oraz wprowadzaniem coraz to nowszych funkcji i udogodnień przez facebooka zalety dla firm ciągle rosną. Nowe narzędzia przynoszą kolejne możliwości dotarcia do klienta przez profil firmowy oraz zbudowanie z nim relacji. W czasach, kiedy e mail marketing ustępuje miejsca mediom społecznościowym warto się zastanowić, co przyniesie realne korzyści naszemu przedsiębiorstwu. Oto niektóre z niezaprzeczalnych plusów założenia i prowadzenia dobrej jakości fanpage 'a firmowego: zdobywasz nowych klientów - możesz to zrobić za pomocą reklamy dopasowanej do skonkretyzowanej grupy odbiorców (tak zwane targetowanie), ale także dzięki poleceniom i polubieniom organicznym; zwiększysz sprzedaż - przy skutecznym tworzeniu i publikowaniu postów obejmujących zarówno tekst, jak i zdjęcia możesz w krótkim czasie zwiększyć sprzedaż, docierając do prywatnego odbiorcy. Opcje reklamy, remarketingu oraz monitorowanie zachowań klientów pomogą skierować działania marketingowe do grupy odbiorców z największym potencjałem zakupowym; na bieżąco śledzisz statystyki dotyczące swoich klientów - dzięki zaawansowanym narzędziom facebooka w swoim menu możesz poznać odbiorców swoich produktów i usług. Dzięki temu lepiej dostosujesz oferty oraz reklamę do ich potrzeb; utrzymasz stałe relacje z kleintami - własna strona na facebooku pozwala na szybki kontakt z obserwatorami. Możesz sprawnie poinformować ich o nowych produktach czy usługach, promocjach, godzinach otwarcia sklepu. Co więcej, przez prywatne wiadomości lub komentarze klienci mogą zadawać własne pytania, dzięki czemu skraca się czas oczekiwania na odpowiedź; oddzielasz aktywność prywatną od zawodowej - a każdy z tych profili jest od siebie niezależny. To jedynie część zalet, jakie umożliwia tworzenie treści na własnym koncie firmowym. Zdecydowanie warto tego spróbować!

Profil firmowy na facebooku - szansa na sukces w biznesie

Oczywiście nie wystarczy jedynie założyć profilu biznesowego – trzeba go jeszcze umiejętnie prowadzić. Pierwszym krokiem w lejku sprzedażowym, czyli procesie prowadzącym finalnie do kupna produktu czy usługi, jest zwrócenie uwagi odbiorcy. Następnie należy go zainteresować i zaangażować. To właśnie główne zadanie pojawiających się postów oraz relacji na facebook’u. Przede wszystkim udostępniane materiały (takie jak tekst, zdjęcia, video i inne) powinny być różnorodne. Ciekawym narzędziem, które przynosi większe zasięgi są filmy oraz FacebookLive, czyli forma transmisji na żywo. Możemy wtedy na bieżąco wchodzić w interakcje z klientami, reagować na ich pytania oraz zbierać ich opinie.

Sposoby na angażujące posty

Warto wcześniej stworzyć własną strategię treści, dzięki której łatwiej będzie zachować podobny styl wypowiedzi oraz regularność. Prowadząc profil dla fanów możemy między innymi tworzyć:

  • wydarzenia;
  • konkursy;
  • zamknięte grupy;
  • posty;
  • kampanie reklamowe;
  • reagować na komentarze, odpisywać w wiadomościach prywatnych.

Część z tych opcji jest dostępna wyłącznie dla profili biznesowych, a nie można ich realizować przez konto prywatne. Warto stale próbować dobrać odpowiednie metody, aby dotrzeć do większego grona odbiorców.

Jak dobrze prowadzić fanpage firmy?

Oczywiście nie wystarczy jedynie założyć profilu biznesowego – trzeba go jeszcze umiejętnie prowadzić. Pierwszym krokiem w lejku sprzedażowym, czyli procesie prowadzącym finalnie do kupna produktu czy usługi, jest zwrócenie uwagi odbiorcy. Następnie należy go zainteresować i zaangażować. To właśnie główne zadanie pojawiających się postów oraz relacji na facebook’u. Przede wszystkim udostępniane materiały (takie jak tekst, zdjęcia, video i inne) powinny być różnorodne. Ciekawym narzędziem, które przynosi większe zasięgi są filmy oraz FacebookLive, czyli forma transmisji na żywo. Możemy wtedy na bieżąco wchodzić w interakcje z klientami, reagować na ich pytania oraz zbierać ich opinie.

Prowadzenie konta firmowego na facebooku - o czym pamiętać?

Przy zakładaniu konta firmowego warto wziąć pod uwagę cele, które chcemy osiągnąć przez stronę w danym serwisie społecznościowym. Dotyczy to nie tylko facebooka, ale także Instagrama, Twittera, Pinteresta oraz wielu innych. Taka decyzja przełoży się między innymi na wygląd menu strony, kolejność wyświetlanych rozwijanych zakładek w prawym górnym rogu oraz oczywiście styl publikowanych treści. Warto na bieżąco śledzić wszystkie zachodzące zmiany na facebooku. Nowe narzędzia nie tylko urozmaicają konto firmy, ale także często są lepiej promowane przez algorytmy. W ten sposób można bez większego wysiłku zwiększyć swoje zasięgi przez zwykłe posty bez reklam.

Podsumowanie

Firmowe konto na facebooku daje ogromne możliwości, które warto wykorzystać. Choć początkowo może się to wydawać trudne i złożone, to przy regularnej pracy oraz dokładnej analizie danych i statystyk facebooka możemy dość szybko osiągnąć zamierzone cele biznesowe. Warto zacząć od ogólnej koncepcji, a następnie stopniowo wdrażać ją w życie, wprowadzając na bieżąco niezbędne poprawki. Powodzenia!