Kampania Google Ads

Dowiedz się wiecej o kampaniach google ads

Jakie zalety może przynieść Google ads ?

Dlaczego warto sięgnąć po możliwości kampanii Google Ads?

Reklamy na górze google

Naturalne jest, że chcemy jak najlepiej prowadzić nasze przedsiębiorstwo. Jednym z najlepszych działań, które przyczynią się do rozwinięcia Twojego biznesu, jest zdecydowanie się na kampanię Google. Dzięki odpowiedniemu wykorzystaniu możliwości, jakie daje nam system reklamowy Google, jesteśmy w stanie dotrzeć do szerszego grona klientów.

Kampania Google Ads (AdWords) jest jedną z najlepszych szans na zmierzenie się z konkurencją na polu przestrzeni internetowej. Współcześnie coraz więcej potencjalnych odbiorców naszej usługi znajdziemy właśnie w Internecie.Jeśli więc chcesz dotrzeć do nich ze swoją ofertą, koniecznie zobacz, jak zrobić kampanię Google AdWords. Zapoznanie się z tym, jakie należy podjąć działania, koniecznie zacząć należy od podstaw. Już teraz warto jednak zaznaczyć, że wprowadzanie bardziej zaawansowanych działań lepiej zlecić profesjonalnej agencji SEO. Wiele oczywiście zależeć będzie od tego, jaki jest Twój budżet.

Określenie celu kampanii

W każdym przypadku prowadzenie kampanii należy rozpocząć od określenia głównego celu, który będzie jej przyświecał. Nie inaczej jest w przypadku reklamy Google Ads. Dzięki określeniu tego celu będziemy w stanie określić, w jaki sposób mamy zwracać się do potencjalnych odbiorców. Będziemy w stanie również skupić się na podkreślaniu odpowiednich cech, na których skupia się prowadzenie kampanii, dzięki której będziemy w stanie osiągnąć sukces. Wreszcie, to właśnie jasno wytyczony cel pozwoli nam na stwierdzenie, czy mamy efektywną kampanie Google Ads. Jeśli nie, istotna stanie się dla nas optymalizacja kampanii.

Optymalizacja reklamy Google Ads - od czego należy zacząć?

Zaczynając od podstaw, należy pamiętać o tym, że kampanie Google Ads skierowane są do użytkowników sieci, a więc i wyszukiwarki Google. Oznacza to m.in. to, że konieczne będzie dostosowanie słów kluczowych i działań do algorytmów, na których opiera się funkcjonowanie w wyszukiwarce Google. Znając jeden schemat prowadzenia kampanii reklamowej, możliwe stwierdzenie, czy to właśnie ten typ kampanii będzie najkorzystniejszy dla potrzeb naszego biznesu.

Grupa docelowa kampanii

Jeśli mamy wytyczony konkretny cel, musimy również określić naszych potencjalnych klientów, do których chcemy dotrzeć dzięki kampanii AdWords. Dzięki stwierdzeniu, kto należy do grona odbiorców, możesz od razu wczuć się w dostosowanie Twoich reklam właśnie dla nich. Ustalenie potencjalnych klientów oznacza zauważenie i docenienie m in. wyróżniających ich cech i powodów, dla których to właśnie nasz produkt lub usługa będzie dla nich idealna.

Keyword research - na czym polega?

Dobra optymalizacja kampanii przeprowadzona jest wtedy, kiedy wiemy, że zastosowaliśmy odpowiednie słowa kluczowe. Dzięki temu będziemy w stanie skuteczniej docierać do odbiorców zainteresowanych właśnie naszym produktem. Wybranie odpowiednich słów kluczowych jest elementem niezbędnym przy tworzeniu reklamy Google Ads. Jeśli chcesz, aby Twoją stronę odwiedzały osoby, które faktycznie będą skłonne skorzystać z proponowanej oferty, koniecznie musisz zrobić Keyword Research. Na czym to polega? Musisz spisać wszystkie słowa kluczowe, po jakich chciałbyś, aby użytkownicy wyszukiwali Twoją stronę. Następnie skorzystaj np. z planera słów kluczowych Google Ads, jak wiele jest (szacunkowo) wyszukiwań danych fraz. Dzięki temu narzędziu możliwe będzie sprawdzenie, jakie dodatkowe słowa kluczowe są podpowiadane przez narzędzie. Następnie warto uzupełnić listę słów kluczowych o te zwroty, które konkretnie odpowiadają prowadzonemu przez Ciebie biznesowi. Pamiętaj, że jeśli w wynikach wyszukiwania zobaczysz konkurencyjne firmy, oznaczać to może, że jesteś na dobrym tropie i warto uzupełnić Twoją listę o większy zestaw słów kluczowych. Warto upewnić się, że słów kluczowych będzie dużo. Na tym etapie mogą być one jeszcze nieuporządkowane.

Facebook
92%
Instagram
89%
Linkedin
95%
YouTube
98%

Kampanie Google Ads potrzebują logicznej struktury

Jeśli masz już przygotowany cel, grupę docelową oraz wyszukałeś słowa kluczowe, możesz bezproblemowo przejść do określenia, jaka będzie struktura kampanii Google Ads. W tym momencie powinieneś przejść do uporządkowania przygotowanej listy słów. Polega to na podzieleniu tych słów na grupy o jednorodnej tematyce. Prowadząc kampanię w ramach marketingu internetowego, warto zadbać o to, aby każda usługa miała swoją kampanię lub przynajmniej osobną grupę reklam. Dzięki temu przekonać się możesz, że Twoje działania mogą wpłynąć lepiej na wyniki, którymi poszczyci się każda kampania z osobna.

Jak podzielić słowa kluczowe?

W przypadku tworzenia osobnej grupy słów dla każdej reklamy, produktu lub usługi, należy kierować się konkretnymi wytycznymi. Przede wszystkim należy zastosować synergię łączącą trzy elementy: słowa kluczowe, treści reklam oraz zawartość strony docelowej. Grupy tych słów powinny więc zawierać określenia, które są do siebie zbliżone i posiadają wspólne wyrażenie lub słowo.  Dzięki temu przekonasz się, że kampanie reklamowe w Google AdWords mogą być niezwykle efektywne.

Napisanie reklamy do Google Ads

Przychodzi wreszcie istotny element kampanii AdWords, który polega na napisaniu reklamy Google. Jej tekst będzie tym, co może przyciągnąć użytkowników i skłoni do tego, aby weszli na Twoją stronę.  Dlatego też ważne jest, aby zobaczyli oni reklamę pełniącą zarówno funkcję informacyjną, jak i zachęcającą do kliknięcia.

Istotnym elementem, który sprawia, że reklama ma taką siłę przyciągania, są nagłówki. To właśnie w nich należy zawrzeć najistotniejsze, najbardziej przekonujące hasła i frazy. Reklamy tekstowe koniecznie powinny zawierać również wezwanie do działania, czyli Call To Action. Najlepiej sprawdza się system, w którym sformułowania te jednocześnie wskazują na korzyści, które płyną dla klientów. Reklama wskazująca na zniżkę, kupon rabatowy lub możliwość darmowego testowania częstokroć może zachęcić użytkowników do kliknięcia właśnie w Twoją reklamę.

Wybranie rozszerzeń

Przy korzystaniu z Google AdWords warto skorzystać z możliwości dodania rozszerzeń, które umożliwiają wzbogacenie oferty reklamowej o dodatkowe teksty. Można je wykorzystać m in. przy prowadzeniu kampanii linków sponsorowanych. Dlaczego? Rozszerzenia reklam znacząco zwiększają powierzchnię naszych linków sponsorowanych i możesz to wykorzystać, aby skłonić użytkowników sieci do wejścia na stronę.

1

 

 

 

 

 

2

Czym jest landing page?

Dobrze przygotowana kampania Google Ads musi kierować użytkowników sieci do estetycznej, czytelnej i łatwej w obsłudze strony WWW.  Klientów zdecydowanie zachęci też fakt, że struktura Twoich stron została dostosowana do urządzeń mobilnych. Skłonienie klientów do dokonania konwersji warunkowane jest przez to, że nasza strona jasno komunikuje przedstawianą ofertę. Co więcej, jasne pokazanie, że zawartość odpowiada użytkownikowi sieci, może skłonić go do założenia na naszej stronie konta, w którym poda imię i nazwisko, adres e-mail czy też numer telefonu, a to oznaczać będzie duże prawdopodobieństwo, że zostanie klientem.

Właśnie dlatego jest odpowiednie przygotowanie tzw. landing page. Nawet jeśli będziemy korzystać z linków sponsorowanych i szerokiej sieci reklamowej, a nie poprowadzimy naszego klienta przez etapy zakupu produktu lub usługi, szybko przekonamy się, że nawet najlepsza kampania Google Ads nie będzie miała większego znaczenia.

Konwersja i optymalizacja

Ostatnim etapem jest mierzenie konwersji generowanej przez naszą kampanię. Dzięki temu możesz określić, czy realizowane są postawione cele. Jeśli nie, jest to najlepszy etap do wykonania optymalizacji kampanii. Pamiętać należy o tym, że kampania Google AdWords  nie przynosi natychmiastowego rezultatu i ze zbieraniem danych powinniśmy poczekać kilka miesięcy. Zwykle warto odczekać przynajmniej 2-3 nim sprawdzi się, jak liczne są przypadki konwersji użytkowników sieci.

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

Jak stworzyć konto Ads (AdWords)?

Wiesz już, jakie są podstawy Twoich działań, które przyniosą odpowiednie wyniki kampanii Google. Zanim wprowadzi się działania w życie, konieczne jest założenie konta Google Ads. Wystarczy zastosować się do kilku kroków, aby w prosty sposób rozpocząć działania reklamowe w ramach Google Ads.

  1. W pierwszej kolejności należy założyć e-mail w Google i przejść do utworzenia konta Google Ads.
  2. W odpowiednich oknach należy podać utworzony adres e-mail oraz adres witryny firmy (jeśli jeszcze nie założyłeś witryny, możesz pominąć to okno).
  3. Wybierz „kontynuuj” i zaloguj się na konto Google.

W przypadku jakichkolwiek problemów związanych z kontem lub zgłaszaniem naruszenia jakichś zasad zawsze można kontaktować się z zespołem Google Ads. Jeśli pojawia się zapytanie w stylu: „wyrażam zgodę…” warto rozważyć jego wybranie, aby szybciej uzyskać pomoc/rozwiązanie sprawy.

Konfiguracja pierwszej kampanii AdWords

Po założeniu konta w systemie Google AdWords można przejść do stworzenia pierwszej kampanii reklamowej Google. Stworzenie reklamy opiera się na kilku czynnikach, z których część została omówiona wcześniej. Oto zebrane elementy:

  • Nazwa – określenie nazwy jest widoczne jedynie dla twórcy, więc śmiało możesz nazwać ją tak, jak będzie Ci wygodnie. Jeśli będziesz prowadzić wiele kampanii, warto zadbać o to, aby każda reklama miała nazwę pomagającą w nawigacji. Przydatne to będzie, zwłaszcza gdy postanowisz kiedyś zlecić prowadzenie kampanii jakiejś agencji.
  • Cel – czynnik ten, jak zostało wcześniej zauważone, jest niezwykle ważny. W szczególności wpływa on na wyniki w nowszej wersji Google Ads.
  • Typ kampanii – wybór odpowiedniego typu kampanii wpływać będzie na cały system wyszukiwania i powinien opierać się o cele biznesowe firmy.
  • Wybranie sieci reklamowej Google – opierając się o wybrany typ kampanii, określić należy, w jakich przestrzeniach sieci wyświetlana będzie nasza reklama.
  • Urządzenia – kampnia w ramach Google AdWords umożliwia kierowanie działań na wszystkie rodzaje urządzeń. Reklamy można dostosować do każdego z nich z osobna.
  • Budżet dzienny – w kampanii AdWords ważne jest również określenie dziennego budżetu, który przeznaczony będzie na wyświetlanie reklamy. Na początku warto ustalić niższy budżet, aby nie nadwyrężał on naszej kieszeni.
  • Harmonogram wyświetlania reklamy – kluczem dotarcia do klientów jest wybranie takiej godziny wyświetlania reklamy, w którym użytkownicy potencjalnie częściej wyszukują określone frazy. Sprawi to, że będzie większa szansa, że zobaczą naszą reklamę w trakcie wyszukiwania fraz i ostatecznie dojdzie do konwersji.

Ustalenie stawek

W momencie, kiedy już stworzysz swoją kampanię, pojawia się konieczność ustalenia stawki, którą będziesz płacić za wyświetlanie reklamy oraz konkretne frazy kluczowe. Istnieje możliwość wybrania automatycznego ustalania stawek w ramach Google AdWords, co jest rozwiązaniem polecanym zwłaszcza wtedy, gdy nie jesteśmy zbytnio zorientowani w tej materii.

Przyśpieszenie promocji biznesu

Promowanie biznesu za pomocą sieci reklamowej stworzonej w ramach Google Ads. Poprawienie swojej pozycji w wynikach wyszukiwania możliwe jest poprzez łączenie możliwości, jakie dają rozmaite narzędzia, które dostępne są w ramach konta Google. Jest to najpopularniejsza wyszukiwarka w Polsce, więc warto docenić możliwości, jakie daje Google Ads.

Możliwości Google Ads

Google Ads, w przeciwieństwie do standardowych procesów pozycjonowania, umożliwia niemal natychmiastowe dotarcie do potencjalnych klientów. Choć dopiero po kilku miesiącach określimy skuteczność reklamy, pierwsze efekty mogą się pojawić zaraz po jej wprowadzeniu. Jest to istotne zwłaszcza wtedy, gdy tworzymy reklamę na podstawie szeregu danych opisujących konkretną grupę odbiorców. Google Ads umożliwia łączenie usług z szeregiem narzędzi. Jednym z nich jest Google Analytics. Jest to narzędzie, które ułatwia analizę ruchu generowanego m in. za sprawą prowadzonych działań marketingowych.

Co z wadami?

Wspomniano o wielu zaletach, które zawiera reklama Google Ads, a które przyczynią się do lepszego prosperowania firmy. Czy są jednak jakieś wady?

Okazuje się, że tak. Podstawową wadą jest to, że nie zawsze potrafimy umiejętnie dobrać frazy do naszej oferty. Nawet jeśli będziemy pojawiać się w wielu wynikach wyszukiwania, może to nie znaleźć przełożenia na generowany ruch na stronie, a tym bardziej nie będzie to oznaczało pozyskania faktycznych klientów. Początkujący użytkownicy mają też problem w ustalaniu stawki per click za reklamy, co nieraz przesadnie nadwyręża ich budżet.

Treści niedozwolone w kampanii Google Ads

Przygotowując kampanię w Google Ads, powinniśmy pamiętać o tym, że niedozwolone jest reklamowa podróbek produktów, czyli takich towarów, które naruszają prawa znaku towarowego lub logo. Podobnie zabronione jest reklamowanie usług i produktów niebezpiecznych. Nie wolno również promować zachowań agresywnych, promujących nietolerancję, przemoc i nienawiść.

Co ze zbieraniem i wykorzystywaniem danych od odbiorców?

W przypadku zbierania danych od klientów takich, jak:

  • imię i nazwisko,
  • adres e-mail,
  • numer telefonu,

numer dowodu osobistego

a także wszelkich innych danych Google w jasny sposób podkreśla szczególną ochronę tych danych. Wykorzystywanie kampanii Google AdWords do nieodpowiedzialnego wykorzystania tych danych jest więc surowo karane.

Treści, które w kampanii Google Ads podlegają ograniczeniom

Pamiętać należy o tym, że w przypadku reklam w Google ograniczeniom podlegają m.in. treści erotyczne, promujące spożywanie alkoholu, a także naruszające prawa autorskie. Ograniczeniu podlega promowanie hazardu i gry. Reklama promująca hazard, w kraju niezatwierdzającym takich praktyk, nie jest dozwolona.

Połączenie YouTube i innych usług z Google Ads

Coraz większą popularnością cieszą się reklamy graficzne oraz reklamy wideo. Jedną z przestrzeni, które idealnie łączą reklamy Google ze sferą wideo, jest YouTube. Nawet w przypadku reklam per click istnieje zauważalny wpływ materiałów prezentowanych w formie audio-wideo, które trafiają do użytkowników YouTube.

Mierzenie danych z reklam YouTube oraz Google Ads

Panel administracyjny Google Ads umożliwia łączenie szeregu narzędzi, które umożliwiają mierzenie danych. Zarówno Google AdWords, jak i YouTube mogą być w łatwy sposób mierzone za pomocą Google Analytics oraz YouTube Analytics. Możliwe jest natychmiastowe i skuteczne zoptymalizowanie kampanii na podstawie tego, w jakich godzinach i kto najczęściej klika w daną reklamę. Z badań wynika, że jednostkowe obejrzenie reklam wideo jest nieporównywalnie tańsze od odpowiednika telewizyjnego. Tym samym jest to wydajniejsze, skuteczniejsze.

Kierowanie reklam YouTube w kampanii Google Ads

 

Reklamy wideo na YouTube można w prosty sposób skierować do konkretnych grup użytkowników. Dzięki zbieranym danym można dostosować grupę docelową na podstawie:

  • Demografii,
  • szacowanych zainteresowań (i grup docelowych, które w ten sposób zostały określone),
  • Słów kluczowych,
  • Tematów – reklama jest umieszczana na tych kanałach, które tematycznie są pokrewne z jej treścią.
  • Remarketingu,
  • Miejsc Docelowych – reklama dopasowana jest do specyfiki konkretnych kanałów, które interesują reklamodawcę.

 

We Solve Real Problems

what can we do for you?

Social Media​​

Lorem ipsum dolor sit orot amet, cons ctetur atrd piing elit.​

SEO

Lorem ipsum dolor sit orot amet, cons ctetur atrd piing elit.​

PPC

Lorem ipsum dolor sit orot amet, cons ctetur atrd piing elit.​