Konfiguracja konta

Rozwijanie biznesu powinno przebiegać na wielu polach. Coraz częstszym miejscem, w którym możesz zadbać o wzrost znaczenia firmy, jest Internet. Zwłaszcza korzystne jest zdecydowanie się na możliwości, jakie dają wyszukiwarki internetowe. Jeśli chcesz poprowadzić kampanię swojej firmy w sieci, koniecznie powinieneś więc założyć konto Google Ads, które w prosty sposób pomoże dobrać odpowiednie kroki marketingowe, które pasować będą do preferowanej formy płatności. W tym artykule dowiesz się, jak znaleźć odpowiednie informacje o tworzeniu kampanii AdWords. Jeśli chcesz, aby twoja firma zajmowała topowe miejsca w wyszukiwarce, musisz wykonać pierwszy krok i stworzyć konto Google AdWords.

Wsparcie ze strony Google

Wsparcie

Konieczność założenia nowego konta, zwłaszcza w tak ważnej kwestii, pozornie może powodować szereg obaw. Wbrew pozorom, nie jest to coś, czego powinniśmy się obawiać. Nowe konto Google Ads AdWords zakładane jest w prosty sposób, a na koncie Google Ads dostępny jest samouczek, który pomaga nam przejść nie tylko przez etap zakładania konta, ale i ułatwia stworzenie pierwszej kampanii Google Ads oraz ustawienie płatności.

Utworzenie konta Google

Korzystanie z funkcji, jakie oferuje Google Ads, jest możliwe dopiero wtedy, kiedy założymy konto Google.  W tym celu musimy założyć adres e-mail na Gmailu. Na tym etapie musisz podać informacje: imię, nazwisko, login i hasło. Koniecznie zapisz podane hasło, jeśli nie jesteś w stanie jego zapamiętać. Podczas tworzenia konta Google Ads istnieje możliwość skorzystania z posiadanego już adresu e-mail (o ile jest to oczywiście Gmail). Żeby to zrobić, zamiast podawać dane, kliknij przycisk „Zamiast tego użyj mojego obecnego adresu e-mail”. Następnie należy podać kilkucyfrowy kod weryfikacyjny, który zostanie wysłany na nasz e-mail. Zanim przejdziemy do konfiguracji kampanii, płatności i tworzenia reklamy, musimy pominąć instrukcję konfiguracji.

Konfiguracja konta Google Ads - od czego należy zacząć?

Podczas pierwszej konfiguracji trzeba będzie podać adres e-mail, a także kraj oraz strefę czasową nowego konta. Do wybrania będzie również waluta, w której dokonywane będą wszelkie płatności. Adres mailowy domyślnie będzie taki sam, jak ten, na którym się zalogowaliśmy. Jako kraj podajemy „Polska”, ponieważ to tu będziemy szukać klientów. Płatności będziemy uiszczać w złotówkach, w związku z czym taką też powinniśmy ustawić walutę.

Z jakich etapów składa się tworzenie konta Google?

Stworzenie konta Google Ads przebiega w trzech ważnych etapach:

  1. Utworzenie konta Google,
  2. Pominięcie instrukcji konfiguracji,
  3. Skonfigurowanie konta Google Ads

Instrukcja konfiguracji i jej pominięcie

Po pierwszym zalogowaniu się do Google Ads pojawi się strona powitalna. Tam też pojawi się możliwość wybrania opcji „Pomiń instrukcję konfiguracji”. Jeśli chcesz, możesz kliknąć przycisk „dalej”, co przeniesie Cię od razu do tworzenia pierwszej kampanii. Zaleca się jednak, aby w pierwszym kroku pominąć instrukcję. Kliknij ten napis i na spokojnie zapoznaj się z planerem słów kluczowych oraz możliwością połączenia kona Google Ads z Google Analytics. Są to narzędzia, które potrzebujesz do skutecznego działania i prowadzenia kampanii Google Ads.

Stworzenie pierwszej kampanii Google Ads AdWords

Po wstępnym skonfigurowaniu ustawień konta Google AdWords możesz utworzyć swoją pierwszą kampanię. Panel, który to umożliwia, z początku będzie pusty, ale wraz z sukcesywnym dbaniem o to, aby pojawiały się nowe reklamy, które kierować będą internautów na Twoją stronę internetową. Koniecznie musisz też dostosować płatności. W tym przypadku lepiej obniżyć początkowe ustawienia środków przeznaczanych na reklamę. W przypadku płatności z Twojego budżetu lepiej jest wpierw zapoznać się z tym, czy prawidłowo przeprowadziłeś konfigurację kampanii i reklamy.

Pamiętaj, aby ustawić sieć!

Następnie należy dodać sieć, w której wyświetlana będzie nasza reklama. Jeśli chcesz, aby kampania firmy skupiała się na sieci wyszukiwania, kliknij odpowiednią opcję. Z drugiej strony dostępna będzie dla ciebie sieć reklamowa.  Wybór konkretnej zależy przede wszystkim od działania, jakie podejmować będziesz w ramach kampanii. Na początku zapoznaj się z tym, co wyróżnia obie te sieci (sprawdź, jakie płatności ma każda z nich!), a następnie kliknij tę, która najbardziej będzie odpowiadać potrzebą Twojej kampanii i reklamy. Pamiętaj o tym, że poszczególne kampanie mogą mieć ustawienia różnych sieci, więc drugą możesz utworzyć w ramach innej sieci.

Facebook
92%
Instagram
89%
Linkedin
95%
YouTube
98%

Ustawienie słów kluczowych

Zanim przejdziesz do ustawienia stawki płatności, wpisz słowa kluczowe, które będą miały wiązać się z Twoją kampanią. Pamiętaj, że powinny one pokrywać się zarówno z treścią reklam, jak i ofertami na Twojej stronie. Podczas korzystania z planera, zapisz sobie, jakie słowa kluczowe sprawiają, że wyświetla się konkurencja. Warto wykorzystać je, kiedy przeprowadzasz konfigurację słów kluczowych.

Ustawienie stawki budżetu

Z punktu widzenia naszej strony i firmy niezwykle ważne są również płatności.  Początkowo najlepiej ustawić proponowane przez Google Ads automatyczne płatności w ramach ustalonego wcześniej budżetu dziennego. Jeśli lepiej wdrożysz się w konfigurację konta AdWords i będziesz chciał rozruszać swoje kampanie, możesz to zawsze zmienić. W zależności od wyników Twoich reklam i tego, jak wpływają na ruch na stronie, w odpowiednim czasie kliknij w płatności i wybierz ręczne zarządzanie stawkami.

Konfiguracja rozliczenia

W przypadku płatności niezbędne do ustawienia są dane dotyczące rozliczenia środków, które przeznaczane są na reklamy. Na koncie Google Ads wybierz kraj, w którym znajduje się Twój adres bankowy. To właśnie z niego pobierane będą płatności na poczet prowadzenia kampanii. Kolejny krok to wybranie formy płatności. Wtedy też musimy podać dane zależne od wybranej formy.

Łączenie usług w ramach Google Ads

Zależy Ci na tym, aby reklama była skuteczna, a Twoja strona cieszyła się dużą liczbą przynoszących zyski odwiedzin? W tym celu koniecznie powinieneś skorzystać z możliwości łączenia narzędzi Google Ads. W ramach tego działania możesz połączyć konto z usługą Google Analytics, co umożliwi Ci przeglądanie pełnego spektrum interakcji z klientami. Umożliwia to sprawdzenie zarówno docieranie reklam do klientów, jak i przekładanie się kliknięć w reklamy np. na robienie zakupów na Twojej stronie internetowej.

Jak połączyć konto Google Ads oraz Google Analytics?

W celu połączenia obu tych narzędzi konieczne jest posiadanie aktywnych kont Google Ads oraz Google Analytics, które mają przyznane uprawnienia do edycji (możesz to sprawdzić m.in. w dostępie administracyjnym).

Następnie:

  1. Zaloguj się na swoje konto Google Analytics.
  2. Wejdź w administrację i kliknij panel uruchamiający usługi, które chcesz połączyć.
  3. W kolumnie usługa kliknij „Google Ads”
  4. Wybierz opcję „nowa grupa połączeń” i wybierz te konta Google Ads, które chcesz połączyć.
  5. Nazwij grupę połączeń i wybierz włączenie ustawień.
  6. Ustaw, czy chcesz mieć automatyczne, czy ręczne tagowanie.
  7. Kliknij: „Połącz konta”

Ustawienie personalizacji reklam

Kolejnym z ciekawych dostępnych opcji jest możliwość włączenia lub wyłączenia personalizacji reklam. Ustawienia te dotyczyć mogą określonych regionów lub krajów. Aby skorzystać z tego narzędzia, kliknij ustawienia danych, a następnie „zbieranie danych”. Tam pojawi się sekcja „Ustawienia zaawansowane pozwalające na personalizację reklam”. Rozwiń ten panel i kliknij zębatkę symbolizującą ustawienia. Następnie możesz skutecznie zarządzać personalizacją reklamy dla interesujących Ciebie obszarów.

 

 

 

prefesjonalne działania reklamowe

zwiększ sprzedaż z seo3