Cennik pozycjonowania

Każdy, kto postanawia sięgnąć po usługi, jakie świadczy profesjonalna agencja SEO, zastanawia się nad tym, ile kosztować będzie pozycjonowanie stron. Zrozumienie tego, jaki jest cennik pozycjonowania, wymaga uwzględnienia tego, czym w ogóle jest ten proces oraz jakie czynniki składają się na jego przeprowadzenie. Dzięki temu można będzie uniknąć wszelkiego rodzaju nieporozumień podczas rozmów negocjacyjnych.

Pozycjowanie Stron Internetowych Cennik

wybieracie najlepsze pakiety na pozycjonowanie stron www!

Umożliwiamy dobór Pakietu dostosowanego do możliwości finansowych!
Nasza Reklama w Internecie pomaga szybciej w nim zaistnieć!

Pakiet Brązowy

1499 zł netto na miesiąc
  • Działania wynikające z naszej wiedzy

Pakiet Srebrny

2999 zł netto na miesiąc
  • Działania wynikające z naszej wiedzy
Popularne

Pakiet Złoty

4999 zł netto na miesiąc
  • Działania wynikające z naszej wiedzy
Popularne

Pakiet Indywidualny

Indywidualna Wycena
  • Działania wynikające z naszej wiedzy

Pozycjonowanie stron - co to?

Cena Pozycjonowania Wpływa na Wyniki

Przede wszystkim, konieczne jest wyjaśnienie tego, czym w ogóle jest pozycjonowanie stron. Pod tym pojęciem kryje się pełen zespół zaplanowanych działań, które są podejmowane w celu zapewnienia stronie internetowej jak najwyższej widoczności w wyszukiwarce np. w Google. Słowo to pochodzi od angielskiego skrótu SEO, które w rozwinięciu brzmi: Search Engine Optimization.

Co można pozycjonować?

Co w ogóle jest możliwe do pozycjonowania? Kiedy sięgamy po pozycjonowanie stron, cennik będzie dotyczył działań podejmowanych strony internetowej oraz sklepów internetowych. Choć można mówi o pozycjonowaniu blogów, nie są one tak często wybierane. Pamiętać też należy, że dokonując pozycjonowania sklepu internetowego lub strony www, nie wpłyniemy np. na widoczność wizytówek firm w usłudze Google.

Pozycjonowanie stron - cennik usług

To, ile kosztuje pozycjonowanie stron, uzależnione jest od usług, które zdecydujemy się wybrać. Cennik pozycjonowania stron uwzględnia wiele czynników, które niezbędne jest do wzmocnienia pozycji sklepu na rynku lokalnym, ale i takiego, który jest wyraźnie większym, ogólnokrajowym (a nawet międzynarodowym) serwisem e-commerce. Cennik usług zazwyczaj uwzględnia pełną kompleksowość podejmowanych działań w formie comiesięcznej. Ma to swój sens, gdyż nie wolno zaniedbywać działań SEO. Algorytmy wyszukiwarki np. Google, podlegają ciągłym modyfikacją i to, że raz znajdziemy się na szczycie w wynikach wyszukiwania, nie gwarantuje nam utrzymania tego stanu rzeczy, jeśli zaprzestamy dalszego usprawniania naszych stron WWW.

Czym jest SEO?

Search Engine Optimization to określenie na wszystkie działania, które mają na celu uzyskanie jak najwyższych i bezpłatnych pozycji w wyszukiwarce internetowej np. Google. Firmy i agencje, których zadaniem jest pozycjonowanie strony, dążą do tego, aby uzyskać jak najlepsze osiągnięcia, kiedy dochodzi do przedstawienia wyników wyszukiwania. W efekcie możliwe jest stworzenie ruchu na stronie, co jest możliwe, jeśli przeprowadzimy skutecznie pozycjonowanie. Analizie podlega odpowiedni dobór fraz. Kroki agencji SEO to wzięcie pod uwagę szeregu działań, które uwarunkują uzyskanie jak najlepszej pozycji w rankingach wyszukiwania. W SEO częst dba sie m in. o zaplecze optymalizacji, czyli np. odpowiedni link building.

Czy pozycjonowanie dotyczy jednej wyszukiwarki Google?

W przypadku procedury pozycjonowania strony WWW sednem jest zwiększenie ruchu na stronie. W tym celu dostosowuje się wszelkie procesy pod wyszukiwarkę, która jest zdecydowanie najpopularniejsza. Nic więc dziwnego, że w przypadku szeregu działań SEO najczęściej wyszukiwarką docelową jest Google. Co prawda nie zawsze tak musi być, choć w przypadku Polski będzie to najrozsądniejsze zachowanie. Istnieje szereg innych wyszukiwarek i dobrze by było, aby po wpisaniu słów kluczowych pojawić się również w wynikach wyszukiwania np. wyszukiwarki Bing, Yandex czy Baidu. Są one jednak zdecydowanie mniej popularne. Jeśli interesuje nas rynek krajowy, nastawić się musimy przede wszystkim na Google.

Facebook
92%
Instagram
89%
Linkedin
95%
YouTube
98%

Dlaczego cena pozycjonowania dotyczy dłuższych okresów?

Podstawowym czynnikiem, który sprawia, że nie ma możliwości zdecydowania się na pozycjonowanie „testowe”, czyli 1-miesięczne, jest to, że pozycjonowanie nie przynosi natychmiastowych rezultatów. Po jednym miesiącu nie zobaczylibyśmy faktycznego wpływu usług na naszą stronę internetową. Właśnie dlatego minimalnym okresem jest zazwyczaj 6 miesięcy, gdyż już wtedy jesteśmy w stanie poznać efekty pozycjonowania naszych stron WWW. Co więcej, wieloetapowość działań specjalisty SEO wymaga, aby rozłożone były one w czasie. Muszą one być m.in. niezwykle elastyczne i dopasowane do specyfiki konkretnej usługi. W tym czasie pozycjoner świadczący usługi SEO stale przeprowadza monitoring pozycji, jaką w wyszukiwarce ma strona internetowa.

Od czego zależy pozycja w wyszukiwarce?

Pozycja w wyszukiwarce Google zależy od szeregu różnorodnych czynników. Głównie jednak zależna jest od algorytmu wyszukiwarki m in. Google, na który składa się około 200 czynników. Co prawda, nigdzie nie ma opublikowanego dokładnego sposobu działania tego algorytmu, ale dzięki szeregom prób i działań z zakresu marketingu i stosowania m.in. fraz kluczowych, pojawiła się możliwość lepszego pozycjonowania stron WWW. Pamiętać też należy o tym, że algorytmy wyszukiwarek są stale rozwijane w formie większych aktualizacji. Jeśli więc chcesz, aby dobrze przeprowadzić pozycjonowanie Twojej strony, koniecznie sięgnij po pomoc pozycjonera.

Co wchodzi w skład usług pozycjonowania?

Kiedy widzimy ceny pozycjonowania m in. kompleksowego, zastanawiamy się, co dokładnie kryje się pod tym określeniem. W tym celu należy zrozumieć, że specjalista SEO, któremu zadanie zleciła agencja SEO, zajmuje się szeregiem działań, które podzielone są na optymalizację strony internetowej bądź sklepu oraz na dostarczanie wartościowych linków przychodzących. Jeśli więc sięgniemy po cennik, pozycjonowanie kompleksowe zawierać będzie szereg działań przeznaczonych do jak najlepszego pozycjonowania sklepu i zapewnienia mu wysokich pozycji podczas wyszukiwania. Działania te będą podejmowane stale w trakcie trwania umowy.

Co obejmuje cena pozycjonowania strony?

Kiedy decydujemy się na sięgnięcie po usługi SEO, czyli wzmocnienie pozycjonowania, cena może pozornie wydawać się odstraszająca. Dlatego tez warto wiedzieć, co kryje się pod tym pojęciem. Dzięki temu będziemy wiedzieć, że podejmowane kroki potencjalnie przyniosą właściwe rezultaty dla naszych sklepów internetowych.

Cena pozycjonowania strony obejmuje:

·         audyt SEO oraz optymalizację strony www,·         dobór właściwych słów kluczowych, które odnoszą się bezpośrednio do oferty zawartej na stronie,·         analiza i optymalizacja treści strony WWW,·         monitoring efektów i raportów z wynikami,·         publikacja wartościowych linków przychodzących, prowadzących do strony,·         cykliczne analizy, konsultacje i rekomendacje.

Jaki jest koszt pozycjonowania stron internetowych w wyszukiwarce Google?

Trudno jest określić, czy możliwe jest tanie i skuteczne pozycjonowanie. Faktycznie cena zależy nie tyle od oferty konkretnej agencji SEO, ile od szeregu czynników, które wpływają na sklep internetowy i jego optymalizowanie. W związku z tym, że jest to niezwykle trudny proces, raczej nie powinno się oczekiwać taniej usługi, jaka jest pozycjonowanie stron. Cena ustalana jest na podstawie analizy specjalisty SEO, który określi pełen zakres kroków, które należy podjąć w celu optymalizacji strony i poprawy wyników wyszukiwania w wyszukiwarce.

Podstawowe elementy, które należy określić przy ustalaniu ceny pozycjonowania strony internetowej

Jeśli chcemy ustalić pełny koszt pozycjonowania stron internetowych, musimy uwzględnić szereg czynników, które wpłyną na określenie ceny świadczonych usług. Są to:

·         Branża – zależnie od specyfiki branży, działania SEO mogą być mniej lub bardziej utrudnione. Jeśli jest to branża obfitująca w konkurencję, trudniej będzie osiągnąć wysokie wyniki wyszukiwania i dlatego też podejmowane kroki będą miały większą skalę.·         Typ wyników wyszukiwania.·         Konkurencyjność słów kluczowych – związane jest to bezpośrednio z tym, jak wiele innych stron WWW oraz sklepów internetowych również stara się o pozycję lidera na rynku.·         Liczba wyników wyszukiwania.·         Rodzaj fraz kluczowych – tu wiele zależy od tego, czy proces pozycjonowania skupiał się będzie na frazach ogólnych, czy też precyzyjnych.·         Rynek docelowy – wysokość kosztów pozycjonowania uzależniona będzie m in. od tego, czy interesuje nas pozycjonowanie lokalne, ogólnopolskie, czy też międzynarodowe. Większy obszar wpływa na cenę pozycjonowania, gdyż oznacza to zazwyczaj więcej stron WWW starających się o osiągnięcie jak najlepszej pozycji w wyszukiwarce.

Co wpływa na koszt pozycjonowania strony WWW?

To, ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej, uzależnione jest również od tego, jaka jest obecna jakość serwisu. Jeśli podejmowane już były jakieś kroki, które poprawiły optymalizację strony internetowej, istnieje możliwość, że obniży się cena pozycjonowania. Istotne jest również to, jaką pozycję zajmuje sklep internetowy w wynikach wyszukiwania. Ważne jest również określenie całkowitej ilości fraz kluczowych, a także długość trwania zawieranej umowy. Warto przy tym pamiętać, że agencja SEO to zazwyczaj Sp K i jako taka świadczy swoje usługi oraz zawiera umowy.

Cena pozycjonowania strony obejmuje:

·         audyt SEO oraz optymalizację strony www,·         dobór właściwych słów kluczowych, które odnoszą się bezpośrednio do oferty zawartej na stronie,·         analiza i optymalizacja treści strony WWW,·         monitoring efektów i raportów z wynikami,·         publikacja wartościowych linków przychodzących, prowadzących do strony,·         cykliczne analizy, konsultacje i rekomendacje.

Cennik pozycjonowania stron internetowych

Jeśli spojrzymy na przykładowy cennik pozycjonowania, zauważymy to, że podstawowym czynnikiem jest wskazywanie konkurencyjności pozycjonowanej frazy oraz określenie pozycji docelowej strony internetowej. Im większa konkurencyjność fraz kluczowych, tym wyższa cena. Jednocześnie pamiętać należy o tym, że żadna poważnie działająca agencja SEO nie będzie „obiecywała” pozycjonowania, które zagwarantuje konkretną pozycję w rankingu wyszukiwania. Samo pozycjonowanie zdaje się stosunkowo tanie, jeśli porównamy je np. z innego rodzaju reklamą, którą można wykupić w przestrzeni Internetu.

W przypadku usług lokalnych lub firm produkcyjnych często cennik pozycjonowania strony internetowej zaczynać się będzie od około 500 złotych.

Z kolei sklepy internetowe, które działają w branży e-commerce, wymagają, aby zastosować pozycjonowanie szerokie, co oznacza jednocześnie wzrost ceny. Większość ofert, które faktycznie zapewnią nam wyniki w Google, pozycjonowanie i optymalizację na wysokim poziomie, zaczynają się od około 1500 złotych. Ceny podawane zazwyczaj są w netto miesięcznie.

Czy warto sięgnąć po content marketing?

Dużym potencjałem we wsparciu pozycjonowania SEO odznacza się marketing treści, czyli content marketing. Dzięki niemu możliwe jest znaczące zwiększenie sprzedaży, daje możliwość zbudowania grupy lojalnych klientów, którzy chętnie będą otrzymywać informacje na swój adres e-mail, ponieważ będą widzieli, że sklep odpowiada na ich potrzeby. content marketing wykorzystuje blog firmowy oraz artykuły sponsorowane. Wzrost ruchu generowany jest poprzez uwzględnianie potrzeb klientów, analizowaniu tego, co potrzebne jest użytkownikom. Analizę tą umożliwia m.in. zgodna na przetwarzanie danych osobowych, którą wyrażają klienci np. dokonujący pierwszego zakupu. Dzięki temu możliwe jest poprawienie zasięgu działania pozycjonowania. Dociera się często do nowych klientów, uwzględniając również poszukiwane słowa kluczowe.

Formy content marketingu

Content marketing przybiera rozmaite formy, ale najpopularniejsze to:

·         Blogi firmowe – jest to przestrzeń, w której zazwyczaj funkcjonują kolejne formy tego marketingu. Blog wspiera zarówno budowanie grupy odbiorców, jak i podejmowanie działania SEO.·         Poradniki – są to artykuły, które radzą klientom, co warto wiedzieć o produktach lub usługach, które świadczymy. Wspierają one pozycjonowanie strony w Google, a jednocześnie edukują konsumentów i dostarczają im poszukiwanej wiedzy.·         Artykuły eksperckie – specjaliści z branży tworzą rzetelne i specjalistyczne informacje. Są one wtedy publikowane na blogu, stronie firmowej, bądź też w serwisach zewnętrznych. Jeśli dotyczą one wyraźnie specjalistycznego obszaru działań, nawet sam właściciel sp z o.o. lub sp k. może stworzyć taki artykuł. Nie dość, że w ten sposób zaoszczędzi na działaniu w ramach content marketingu, jednocześnie pokaże, iż jest specjalistą.·         Wywiady – prezes lub dyrektor firmy jest idealną osobą, która może zaprezentować markę. Wywiady te zwykle są publikowane w odpowiednich magazynach online, które skupiają się wokół danej branży.·         Artykuły sponsorowane – te artykuły zamieszczane są na portalu zewnętrznym i przypominają materiały redakcyjne. Mają jednak określony cel: subtelnie promują usługę, produkt bądź konkretną markę. Są one często wykorzystywane w celu pozyskiwania wartościowych linków, które wykorzystywane są w kampanii SEO.·         Recenzje – artykuły te mają na celu przedstawienie produktu z dobrej i słabszej strony. Wyjaśnia się ich zastosowanie oraz to, co wyróżnia je na tle konkurencji. Dobrze, aby recenzje były tworzone przez cenionych blogerów, gdyż znacząco to zwiększa zasięg i dotarcie do większej społeczności.·         Newslettery – przesyłane są na adres e-mail osób, które wyraziły zgodę na przetwarzanie danych osobowych właśnie w tym celu.

Działania w ramach pozycjonowania - audyt SEO

Cennik pozycjonowania SEO, który dotyczy szeregu działań podejmowanych w ramach optymalizacji sklepu internetowego, uwzględnia również koszt pozycjonowania opierający się o ręczny audyt SEO. Jest to często pierwsze zadanie, które wykonuje specjalista SEO. Dzięki temu możliwe jest poprawienie widoczności strony w Google. Pozycjonowanie to opiera się m.in. o analizę elementów wymagających poprawy, jak i sugestie do rozwiązania błędów widocznych na stronie internetowej. Jeśli w przypadku pozycjonowania cena wydaje się zbyt wysoka, wpierw możemy zacząć od samej usługi konsultacji SEO, która nakreśli nam sugerowane drogi rozwoju strony. Cennik audytu SEO waha się od 200 złotych nawet do kilku tysięcy. Wynika to z tego, że zwykle minimalnym czasem pracy specjalisty SEO są 2 godziny. Dotyczy to jednak małych stron. Dokonanie audytu dla dużego sklepu internetowego może zająć nawet kilkanaście godzin. Do audytu SEO często wykorzystuje się m.in. Google Analytics

. Jakie czynniki mają wpływ na pozycjonowanie stron internetowych? Przykładowe ceny pozycjonowania

Cennik pozycjonowania uwzględniony jest od tego, jaka praca jest wykonywana i w jakim zakresie. Jeśli chcemy dokonać jednorazowego zoptymalizowania naszego sklepu internetowego, zapłacimy od 200 do kilku tysięcy złotych. Osobno każdy artykuł specjalistyczny może kosztować od 50 do 200 złotych. Podobnie koszta mogą dotyczyć optymalizacji treści, czyli zastosowanie odpowiedniego formatowania i optymalizacji treści.

Ma to wpływ na cennik pozycjonowania strony internetowej. Ostateczna kwota za SEO jest więc niezwykle płynna. Należy jednak pamiętać o tym, że jest to opis wykonywania określonych, jednorazowych działań. W przypadku utrzymywania stałej optymalizacji musimy liczyć się z tym, że koszt wyniesie od kilkuset złotych, aż do kilku tysięcy netto miesięcznie. Wynika to zwłaszcza z pracy off-site.

Praca off-site - koszta pozycjonowania

Niezależnie od tego, czy interesuje nas pozycjonowanie lokalne, czy też takie, które zawiera się w większej skali, konieczne jest podejmowanie działań off-site, które nie mają wpływu na wygląd wewnętrznej domeny. W ramach działań w tej przestrzeni dokonuje się działań, które mają na celu poprawę pozycji w Google np. poprzez prowadzenie rozbudowanego link buildingu.

Narzędzia wykorzystywane podczas pozycjonowania strony - wpływ na koszty

Na to, ile kosztuje pozycjonowanie stron, wpływ ma również to, na jakich narzędziach pracuje dana agencja SEO. Choć są dostępne darmowe aplikacje, profesjonaliści stosują jednak płatne narzędzia, które znacząco podwyższają procesy analityczne. Co za tym idzie, usprawniają pozycjonowanie strony internetowej i umożliwiają lepsze osiągnięcie wysokich pozycji wyników wyszukiwania. Są to: Brandle, Semstorm, Seastation i wiele innych.

Czy możliwe jest tanie pozycjonowanie strony?

Tanie pozycjonowanie strony internetowej możliwe jest w określonej sytuacji. Przede wszystkim musi to być pozycjonowanie lokalne. Powinno się również opierać o mało konkurencyjne frazy. W takiej sytuacji możliwe jest uzyskanie optymalizacji strony oraz kilkudziesięciu linków zewnętrznych miesięcznie przy opłacie oscylującej wokół 1000 złotych netto miesięcznie.

Czym się różni pozycjonowanie od Google Ads (AdWords)?

Czasem możemy się spotkać z proponowaniem reklamowania przy użyciu Google AdWords. Choć jest to narzędzie przydatne, zwłaszcza gdy połączymy je z Google Analytics, nie jest to jednak to samo, co pozycjonowanie strony. Google AdWords zajmuje się przede wszystkim publikowaniem reklam w wyszukiwarce, a pozycjonowanie stron wybiega poza to i dąży do naturalnego osiągnięcia jak najwyższych pozycji w wyszukiwarce np. Google.

Dla kogo jest pozycjonowanie stron Internetowych?

Pozycjonowanie stron internetowych przeznaczone jest przede wszystkim dla tych osób, które prowadza różnego rodzaju działalność stacjonarną oraz przez Internet. Każda branża umożliwia start w wynikach wyszukiwania a co najważniejsze umożliwia to dobycie miejsca  w zajmowaniu wysokich miejsc w rankingu.

Za co rozliczać pozycjonowanie strony?

Obecnie coraz rzadziej rozlicza się agencje SEO za efekty. Zamiast tego przechodzi się do budowania całościowej pozycji strony sklepu internetowego i pełnej jej widoczności. W związku z tym coraz większą popularnością cieszy się rozliczanie umowy w formie abonamentu, czyli opłaty netto miesięcznie za stałe przeprowadzanie działań optymalizacyjnych, które zgodne są z ustaleniami. Obecnie nie da się tez rozliczać za efekty, gdyż pozycjonowanie jest dynamiczne, a jednorazowe osiągnięcie wysokiej pozycji szybko może zostać utracone, jeśli specjaliści nie będą sprawowali pieczy nad witryną.

Dobra umowa, czyli : Jak zawrzeć współprace przy pozycjonowaniu stron?

Rozliczanie działań SEO jest uzależnione od preferencji klienta oraz branży, w której przyszło mu działać. To właśnie on zazwyczaj decyduje czy woli mieć zapisane wszystkie działania w umowie, czy też preferuje rozliczanie się na podstawie faktur z danego miesiąca. Tu jednak pamiętać należy o tym, że faktury są wskazane tam, gdzie mamy do czynienia z mniejszymi stronami lokalnymi. Skoro nie ma wymogu stosowania działań zakrojonych na szeroką skalę, nie istnieje konieczność ograniczania się umową. Inaczej jednak wygląda sprawa branży funkcjonującej na szerokim rynku e-commerce. W jej przypadku wielka liczba produktów, kategorii oraz słów kluczowych sprawia, że korzystniejsze jest podpisanie umowy, bądź określonym planem działania, który obowiązywać będzie przez co najmniej kilka miesięcy.

Rozwiązujemy Skomplikowane Przypadki

Zobacz jakie usługi reklamowe oferujemy!

Social Media​​