Konsultant SEO

Zakładając stronę internetową swojej firmy, koniecznie chcemy, aby wyprzedzała naszą konkurencję. W tym celu najlepiej poradzić się specjalisty, którym jest właśnie konsultant SEO. Dlaczego jest to tak istotne?

Jakie zadanie ma konsultant SEO?

Usługi konsultanta SEO

Z usług konsultanta SEO najczęściej korzystają osoby prywatne oraz firmy. Przede wszystkim chcą oni odkryć, dlaczego prowadzone przez nich pozycjonowanie strony nie przynosi oczekiwanych rezultatów. Po usługi te sięgają też osoby początkujące w branży e-commerce.

 

Co jest zadaniem konsultanta SEO? Jest to przede wszystkim:

·         Przeprowadzenie wywiadu z firmą, aby móc zweryfikować, w czym tkwi problem.·         Przekazanie tej firmie podstaw pozycjonowania, czyli wskazanie, co trzeba zmienić, aby uzyskać oczekiwany efekt.·         Nakreślenie szkodliwych praktyk, których trzeba unikać – np. jakie frazy i słowa kluczowe mogą być wykluczające. Mówiąc inaczej, jaki content przyniesie szkodę.·         Określenie działań, które muszą zostać podjęte natychmiastowo, aby przynieść oczekiwany rezultat

Czy warto płacić za konsultacje SEO?

Teoretycznie można powiedzieć, że w Google znajdziemy wszystkie informacje dotyczące konsultacji SEO. Podejście takie jednak okaże się błędne, gdyż zdecydowanie lepiej jest poprosić o rady dla twojego biznesu osoby, która profesjonalnie zajmuje się tajnikami optymalizacji stron internetowych. Jest to wskazane zwłaszcza wtedy, kiedy nie chcemy kłopotać się koniecznością przyswajania zupełnie nowej wiedzy.

Czym nie jest konsulting SEO?

Należy jednak pamiętać o tym, że konsulting SEO nie jest faktycznym działaniem zmierzającym do optymalizacji SEO. Konsultant udziela informacji, które stanowią podstawy pod wprowadzenie w przyszłości dobrej strategii, która doprowadzi do tego, że firma zajmie wyższe miejsce w pozycjonowaniu wyszukiwarki. Usługa ta pozwala początkującym firmom na zorientowanie się w tematyce SEO związanej z ich stroną internetową.  Wykupując konsultacje SEO, unikniemy zmarnowania pieniędzy na wykupienie usług, które okazałyby się niewłaściwe bądź niepotrzebne. Pamiętać powinniśmy o tym, że konsultacja SEO nie jest tym samym, co audyt SEO. Jest to raczej wstępne zbadanie sytuacji konkretnej strony bądź stron internetowych. Usługa ta z pewnością jest o wiele tańsza od standardowego pełnego audytu.

Dla kogo przeznaczone jest korzystanie z konsultacji SEO?

Ważne jest zatem to, do kogo swoje usługi kieruje konsultant SEO. Skorzystanie z jego usług jest w szczególności polecane wszystkim tym, których zastanawiają przyczyny, dla których ich strona ma niski wskaźnik konwersji w sklepie internetowym. Dzięki przeprowadzeniu analizy biznesu możliwe i strony internetowej możliwe będzie opracowanie listy najlepszych słów kluczowych. Używając tych danych, możliwe będzie wprowadzenie takich działań, aby content naszej strony był lepiej widoczny na tle naszej konkurencji. Dzięki współpracy z konsultantem SEO możliwe będzie lepsze dostosowanie treści na stronie, aby lepiej dotrzeć do klienta.

Wybór innej agencji do współpracy przy moich projektach

Konsulting SEO jest wskazany, kiedy nie jesteśmy zainteresowani kontynuowaniem współpracy z obecną agencją SEO. Jeśli nie odpowiada nam dotychczasowy marketing naszej strony internetowej lub dopiero szukamy takiej agencji do współpracy, śmiało możemy sięgnąć po usługi konsultanta SEO. Jest on również wart konsultacji, jeśli oczekujesz zewnętrznego ocenienia pozycjonowania stron internetowych np. w przeglądarce Google.

Facebook
92%
Instagram
89%
Linkedin
95%
YouTube
98%

Konsultant SEO a dotychczasowe działania

Konsultant SEO pomaga rzucić zupełnie nowe światło na dotychczas podejmowane działania Twojego biznesu, w kontekście tego, jak prowadzone jest pozycjonowanie strony WWW. Otrzymując odpowiednie dane, nawet, oceni on, czy odpowiednio są wszelkie prawa zastrzeżone.

Dalszy rozwój SEO strony internetowej Twojej firmy

Zdecydowanie się na konsultacje SEO oznacza nie tylko uzyskanie rzetelnej wiedzy na temat tego, co należy zmienić w swoim prowadzeniu strony WWW. Oznacza to też obranie przez firmę określonego kierunku rozwoju SEO, który będzie miał na celu m.in. jak najlepsze pozycjonowanie stron. Dzięki wsparciu profesjonalnych agencji zajmujących się pozycjonowaniem na rynku uzyskać możemy pewność, że link do naszej strony będzie zdecydowanie wyżej w rankingach wyszukiwania.

Analiza strategii pozycjonowania

Specjalista SEO pomoże w lepszym zbudowaniu podstawy strategii Twojego biznesu zarówno, jeśli masz wiedzę dotyczącą SEO, jak i jeśli nie należysz do osób obeznanych z tym tematem. Dokonanie odpowiedniej analizy danych jest kluczem do nadania ruchu Twojej firmie na polu wyszukiwarki. Dzięki temu możliwe będzie podjęcie działań nowatorskich i wybijających biznes na tle branży.

Optymalizacja kampanii marketingowej

Istotna jest również odpowiednia optymalizacja kampanii marketingowej tak, aby skutecznie dotrzeć do klienta. Korzystając z konsultacji SEO, zaoszczędzimy czas i szybciej dostosujemy kroki podejmowane w ramach naszej kampanii, aby użytkownicy sieci szybciej trafiali na adres naszej strony WWW.

Ile kosztuje SEO?

Przeglądając rozmaite oferty dostępne na rynku, będziemy poszukiwać informacji o tym, czy warto zdecydować się na pełny audyt oraz pozycjonowanie fraz. W tym celu powinniśmy pytać bezpośrednio o kompleksowe SEO. W branży zajmującej się SEO każda firma przedstawiać może nieco inny cennik. Warto więc porównać informacje i dane, które są przedstawiane. Zdecydowanie mogą one pomóc w podjęciu ostatecznej decyzji. Warto pamiętać, że wyższe ceny oferować będą agencje wykorzystujące bezpieczne metody pozycjonowania, jednocześnie zapewniając długotrwałe i kompleksowe wsparcie specjalistów SEO.

Kiedy zobaczymy pierwsze efekty moich zmian?

Pamiętać należy o tym, że wzrost ruchu na stronie, który wynika ze zastosowania odpowiedniego pozycjonowania fraz, nie jest natychmiastowy. W niektórych przypadkach wyraźne rezultaty zobaczymy nawet po kilku bądź kilkunastu miesiącach, choć to zależeć będzie od tego, na tle jak licznej konkurencji będziemy się przedstawiać. Wiele zależy też od treści, którym poświęcona jest nasza strona. Przy trudniejszych frazach odpowiednie wypozycjonowanie strony może być trudniejsze. Wciąż dobrze wykonane SEO umożliwi zarówno równomierne wzrastanie liczby osób wchodzących na adres naszej firmy, jak i wzmocni świadomość naszej marki.

Co z PPC?

Pay Per Click jest działaniem uzupełniającym, które warto stosować, jeśli konsultant SEO uzna, że zyska na tym obrana strategia pozycjonowania fraz. PPC oraz SEO niejednokrotnie są ze sobą łączone, choć to wprowadzone jest dopiero po dokładnej analizie i uznaniu, że nasz marketing na tym zyska.

Działania SEO - czy wystarczy raz wypozycjonować stronę?

Pozycjonowanie strony jest działaniem, które musi przebiegać w sposób ciągły. W związku z tym, że w Internecie wszystko jest niezwykle dynamiczne, konieczne jest stałe analizowanie danych dotyczących SEO, aby uniknąć spadku pozycji w rankingach.

Dlaczego lepiej nie sięgać po usługi farm linków?

Wiele niedoświadczonych osób jest przekonanych, że dobrym rozwiązaniem na zwiększenie pozycjonowania strony jest skorzystanie z tzw. farmy linków. Przekonanie to jest zdecydowanie błędne. Google bardzo ostro reaguje na strony, do których link przekazywany jest w „spamerski” sposób.

Jaka jest gwarancja uzyskania konkretnej pozycji w rankingach?

Poszukując agencji oferującej konsultacje SEO oraz kompleksowe SEO, pamiętać powinniśmy o tym, że nie jest możliwe zagwarantowanie obecności strony na konkretnej pozycji w rankingu wyszukiwarki np. Google. Wszelkie gwarancje „bycia w top 5 najlepszych wyszukiwań” są jedynie chwytami marketingowymi.

Dlaczego w pierwszej kolejności powinniśmy skupiać się na wyszukiwarce Google?

Choć na świecie korzysta się z wielu wyszukiwarek, które cieszą się dużą popularnością, niekwestionowanym liderem jest Google. Widoczne jest to zwłaszcza w Polsce, więc praktycznie wszystkie konsultacje SEO będą dotyczyły ustawienia pozycjonowania pod kątem tej wyszukiwarki.

Jaka jest gwarancja uzyskania konkretnej pozycji w rankingach?

Warto zadbać o to, aby strona internetowa była przyjazna dla urządzeń mobilny. Dobrze też upewnić się, że dobrze widoczne są dane kontaktowe, w tym adres e-mail oraz inne dane teleadresowe.