Pozycjonowanie Google moja firma

Jednym z najprostszych działań, które faktycznie wspomagają promocję firmy w sieci, jest skorzystanie z opcji, jaką daje Google Moja Firma. Rozwiązanie to wspomaga zarówno rozpoznawalność naszej marki, jak i wspomaga pozycję firmy w Google. Wiedząc, że wielu klientów decyduje się na sięgnięcie po konkretne usługi po wyszukiwaniu w Google, warto dowiedzieć się, jak przeprowadzić pozycjonowanie w tej wyszukiwarce.

Czym jest Google Moja Firma?

Google Moja Firma jest bezpłatnym narzędziem, które udostępnione jest przez Google Maps. Dzięki niemu możliwe jest podawanie szczegółowych, najistotniejszych informacji dotyczących funkcjonowania naszego biznesu. Założenie wizytówki Google wymaga jednak posiadania siedziby firmy. Choć adres URL jest istotny, główną ideą wizytówki Google Maps jest nie tylko posiadanie strony internetowej, ale i fizycznego punktu, który klient może odwiedzić. Potencjał tego rozwiązania doceniony został przez największe firmy na świecie.

Uzupełnianie informacji wizytówki w Google Maps

Podstawową kwestią, którą należy uwzględnić, jest uzupełnienie informacji w Google Moja Firma. Kluczowe jest to, aby informacje uzupełniać jak najdokładniej. Takie rozwiązanie zagwarantuje nam najlepsze możliwe efekty, jakie proponuje pozycjonowanie w mapach Google. Od czego więc powinno zacząć się tworzenie wizytówki Google Moja Firma i na czym powinniśmy się skupić? Wiele zależy od specyfiki naszego biznesu.

O co powinna zadbać firma usługowa w przypadku wizytówki w Google Moja Firma?

Świadczenie konkretnych usług oznacza, że możemy przyjmować klientów nie tylko w fizycznej lokalizacji, ale możemy też być dostępni dla nich pod określonym numerem telefonu. Dla naszych potencjalnych klientów równie istotne są godziny otwarcia naszego salonu usługowego. Jeśli nie zapewnimy im najświeższych informacji dostępnych nie tylko na stronie internetowej, ale również i w wizytówce Google Moja Firma, mogą oni zdecydować się na skorzystanie z usług konkurencji udostępniającej tego typu informacje. Wizytówkę w Google możemy również wykorzystać do tego, aby zbierać pytania i odpowiedzi dotyczące kwestii interesujących naszych klientów. Co więcej, wprost pokażemy aktualne zdjęcia siedziby, co pomoże też odnaleźć punkt świadczenia usług. Możliwe jest również szybkie i proste udostępnianie linków do stron internetowych firmy.

Znaczenie informacji lokalnych w mapach Google

Skorzystanie z możliwości, jakie daje wizytówka w Google Moja Firma, wskazane jest również dla lokalnych sklepów. To właśnie tam klienci sprawdza aktualne godziny otwarcia. Można również zawrzeć informacje o tym, jak wiele czasu użytkownicy spędzają w tym sklepie w ciągu dnia. Dzięki temu możliwe jest wsparcie klientów w organizacji czasu i wybrania takiej pory dnia, w której zrobienie zakupów będzie najkorzystniejsze i najszybsze. Dostęp do takich informacji z pozycji map Google jest zdecydowanie korzystny.

Znaczenie opinii o firmie w Google Maps

Nie bez znaczenia są opinie o prowadzonym przez nas biznesie. W Google Moja Firma są one wręcz kluczowe w szczególności dla takich miejsc jak restauracje czy kawiarnie. Skuteczne zarządzanie wizytówką Google umożliwia szybsze odpowiadanie na prośby, pytania oraz skargi. Ważną cecha Google jest to, że nie jest możliwe usuwanie opinii, która nie łamie regulaminu. W związku z tym faktycznie nie jest możliwe usunięcie opinii Google, która jest dla nas niewygodna. Google Moja Firma dzięki temu dba o to, aby informacje dla użytkowników były przedstawione w sposób w pełni uczciwy.

Czy warto założyć wizytówkę firmy zajmującej się aktualnościami?

Wizytówki w mapach Google nie są domena dostępną tylko i wyłącznie dla firm zajmujących się usługami takimi jak gastronomia, branża spożywcza czy wiele innych. Rozwiązanie to jest również dobre dla firm zajmujących się prowadzeniem aktualności, bloga czy też kącika porad. Dzięki wizytówce Google możliwe jest promowanie wybranych wpisów. Przybierają one wtedy formę postów na wizytówce Google. Post zazwyczaj przybiera formę zdjęcia z opisem i linkiem prowadzącym na stronę internetową. W narzędziach Google Moja Firma dostępne jest kilka typów postów, które można zastosować do jak najlepszego przedstawienia informacji o promocjach i nowościach.

Przygotowanie do założenia konto Google Moja Firma

Istnieje wiele korzyści, dla których warto założyć konto Google Moja Firma. Przede wszystkim, działanie to jest niezwykle opłacalne. Nie dość, że nawet zlecając to osobie trzeciej, nie zapłacimy wiele, w prosty sposób jesteśmy w stanie sami to wykonać. Pierwszym krokiem jest zarejestrowanie się na konto Google i wejście na stronę wyszukiwarki Google zatytułowaną „business”. Tam wprowadzić możemy dane, które zaprowadzą nas w ostatecznym rozrachunku do osiągnięcia sukcesu w wynikach wyszukiwania Google.

Nazwa firmy i branża

Najbardziej podstawową informacją jest oczywiście nazwa naszej firmy. Tu warto pamiętać, że nie musimy posiłkować się określeniem, którego użyliśmy przy zakładaniu biznesu w urzędzie. Zamiast tego lepiej użyć lepiej rozpoznawalną nazwę. Wskazane jest to m.in. wtedy, gdy zakładamy wizytówkę sklepu lub usługi, która działa już od lat. Drugim etapem jest wybranie kategorii działalności. Spośród dostępnej listy musimy wybrać tę branżę, która najlepiej opisuje to, co robimy. Nie ma jednak możliwości, abyśmy dodali własną opcję.

Dane adresowe i ich istota

Niezwykle  istotne jest podanie danych osobowych, a raczej firmowych, które umożliwiają precyzyjne określenie tego, gdzie znajduje się miejsce prowadzenia biznesu. Również przydatne jest podanie informacji o tym, czy miejsce świadczenia tych usług jest jedno, czy też jest ich więcej. Jeśli posiadamy kilka placówek, warto podać inne dane (np. godziny pracy) dla każdej placówki z osobna. Pomocne jest również użycie pinezki do określenia dokładnej lokalizacji miejsc świadczących usługi.

Podaj swój numer telefonu i inne dane kontaktowe!

Swoją wizytówkę koniecznie powinniśmy podać pakiet bardziej zaawansowanych danych osobowych. Są to informacje takie jak: numer telefonu, adres e-mail firmy. Przydatne będzie również podanie adresu URL naszej strony WWW. Gdy to zrobimy, konieczne będzie jeszcze zweryfikowanie wizytówki. Choć etap ten można wykonać później, lepiej z tym nie zwlekać i zrobić to od ręki. Dzięki temu możliwy będzie dostęp do wielu funkcji Google Moja Firma.

Udostępnienie dostępu do edycji wizytówki

Pozycjonowanie w mapach Google możliwe jest do wykonania we własnym zakresie. Jeśli jednak nie czujemy się na siłach, koniecznie powinniśmy sięgnąć po usługi agencji SEO, dla której optymalizacja wizytówki Google nie stanowi żadnego problemu. Jeśli zdecydujemy się na taki krok, w pierwszej kolejności powinniśmy przyznać jej dostęp do edycji wizytówki firmy w Google. Jak to zrobić? Wystarczy, że wejdziemy w menu bocznym w opcję „użytkownicy” i tam wybierzemy ikonę ludzików. Umieszczona jest ona w prawym górnym rogu. W oknie, które nam się wyświetli, musimy wpisać adres e-mail owej agencji SEO, a także wybrać poziom dostępu, który umożliwia edycję.

Dlaczego warto sięgnąć po pozycjonowanie w mapach Google?

Wizytówka Google jest znakomitym rozwiązaniem dla tych, którym w szczególności zależy na jak najlepszym docieraniu do klientów zwłaszcza wtedy, gdy po palcach depcze nam konkurencja. Nie bez znaczenia jest również to, że użytkownicy sieci mają dostęp do naszej wizytówki bezpośrednio z aplikacji Google Maps. Co za tym idzie, dzięki pozycjonowaniu wizytówki będziemy mieli pewność, że z większym prawdopodobieństwem wyniki wyszukiwania wskażą właśnie nasz sklep. Przede wszystkim to właśnie za pomocą wyników wyszukiwania w Google Maps próbuje się oceniać popularność i prestiż nie strony WWW, ale punktu naszej firmy w przestrzeni offline. Co za tym idzie, wizytówkę Google z powodzeniem możemy łączyć z innymi elementami szeroko zakrojonej kampanii reklamowej.

Jak pozyskiwać opinie w Google Moja Firma?

W świadczeniu usług w sieci warto zadbać o to, aby jakość naszych usług zachęcała klientów do zostawienia opinii we wpisie dotyczącym naszej firmy w Google Maps. Jest to o tyle istotne, że pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania uzależnione jest według rankingu. Zgodnie z informacjami przekazanymi przez Google, opinie są jednym z czynników wpływających na wysokość naszej pozycji. Nie jest jednak ważna ilość tych opinii, ale ich jakość, która objawia się w przyznaniu określonej liczby gwiazdek do danej wizytówki w Google. Ważne jest również to, czy opinia zawiera w sobie tylko wyznacznik w postaci gwiazdek, czy też opis tekstowy. Pozycjonowanie w mapach Google Moja Firma uzależnione jest więc od tego, czy w takiej opinii pojawią się słowa kluczowe dotyczące dobrej jakości naszej firmy. Jeśli tak, firma za sprawą Map Google pojawiać się będzie na wyższych pozycjach rankingowych. Jak uzyskać pozytywne opinie? Zadowolonych klientów możemy zawsze poprosić od pozytywną opinię, która będzie zgodna z ich zadowoleniem ze świadczonych usług. Czasem firmy podsyłają specjalny link, który umożliwia wystawienie opinii o firmie.

Dlaczego tak ważna jest lokalizacja i odległość wizytówki Google?

Adres strony internetowej jest dostępny niezależnie od miejsca, w którym znajdują się klienci. Pozycjonowanie w mapach Google oznacza jednak chęć dotarcia do klientów, którzy mają zamiar skorzystać z usług świadczonych w konkretnym miejscu. Dlatego też ważne jest wskazanie lokalizacji firmy. Nie oznacza to, że nasze działanie kończy się po podaniu adresu firmy. Jeśli siedziba umieszczona będzie na obrzeżach miasta, istnieje większe ryzyko, że pozycja firmy będzie stosunkowo niska. Jest to szczególnie istotne w przypadku wyszukiwania stron internetowych za pomocą urządzeń mobilnych. To właśnie tam wyniki uzależnione są zazwyczaj od aktualnej pozycji użytkownika. Oznacza to, że w pierwszej kolejności otrzyma on najbliższe mu firmy z określonej branży.

Pozycjonowanie w Google Maps

Zyskanie określonej pozycji w wynikach wyszukiwania Google opiera się o pozycjonowanie lokalne. Oznacza to, że w przypadku walki o pozycjonowanie w mapach Google walczyć będziemy zazwyczaj o pierwsze trzy miejsca. Pamiętać należy o tym, że pozycjonowanie lokalne jest istotne zwłaszcza wtedy, gdy interesuje nas dotarcie do klientów wyszukujących firm w konkretnej lokalizacji. Dlatego też dobrze uzupełniona wizytówka Google zawierać będzie te same informacje, które zawieramy na naszej stronie internetowej. Będzie to zarówno numer telefonu, jak i adres firmy. Jeśli zamierzamy zawrzeć jedynie nazwę firmy, nasze działania mogą okazać się całkowicie bezcelowe.

Dlaczego warto podjąć się optymalizacji wizytówki Google Moja Firma?

Warto zadbać o swoją wizytówkę w Google. Jest to niezwykle ważny element pozycjonowania lokalnego, a także działanie, które umożliwia lepsze wypozycjonowanie firmy w Mapach Google. Co więcej, do tego wystarczy chęć posiadania konta Google i wykonania pewnych prostych kroków. Wykorzystanie możliwości, jakie dają mapy Google, jest najlepszym rozwiązaniem dla tych, którzy chcą wnieść zmianę do prowadzonego biznesu, a także zależy im na budowaniu dobrej relacji z odbiorcą.

Jakie efekty mogą wyniknąć dzięki wizytówce Google?

Nasza strona internetowa może być znakomicie przygotowana. Może zawierać ona idealnie przygotowany spis treści, zaznaczone kategorie dodatkowe i wskazania najlepszych promocji, ale jeśli nie zadbamy o to, aby ktokolwiek w ogóle na nią wchodził, przekonać się możemy, że nasza witryna nie przynosi efektów. Szacuje się, że dzięki wizytówce możliwe jest znaczące zwiększenie ruchu generowanego na stronie internetowej. Według statystyk może to dotyczyć nawet 1/4 całego ruchu na naszej witrynie. Oznaczać to może, że najlepsze firmy lokalne 1/4 swojego dochodu zawdzięczają narzędziu, które jest dostępne za darmo.

Jak stwierdzić, czy optymalizacja wizytówki konta Google jest dla nas?

Naturalne jest to, że możemy się zastanawiać: czy moja firma skorzysta na wizytówce Google? Określenie tego jest możliwe dzięki sprawdzeniu, jakich działań podejmuje się nasza konkurencja. Jak to zrobić? Wpierw sprawdźmy, jakie słowa kluczowe używane są przez internautów wyszukujących takich usług, jak te, które świadczymy. Następnie wystarczy, że wyszukamy podobne biznesy poprzez użycie fraz związanych z tymi słowami. W efekcie otrzymamy wyniki, w których zobaczymy naszą konkurencję, oznaczać to będzie, że optymalizacja naszej wizytówki będzie wręcz kluczowa.

Co składa się na pozycję wizytówki Google Maps?

Na pozycję w Google Maps składa się wiele czynników. Nie wszystkie są jedna zależne od nas. Jeśli firma ma już ustaloną siedzibę, nie wpłyniemy na to, że internauta wpierw otrzyma wyniki bliższe jego aktualnej lub wskazanej pozycji. Wpłynąć możemy jednak na trafność wyszukiwania oraz rozpoznawalność. Pierwszy element uzależniony jest od tego, czy content, który prezentuje nasza firma, pasuje do słów kluczowych podanych przez użytkowników sieci. Jeśli tak, istnieje szansa, że to właśnie nasz adres strony wyświetli się jako pierwszy. Wysoka rozpoznawalność oznaczać będzie to, że to nasza firma kojarzona jest z podanym zestawem słów kluczowych.

Unikalny opis firmy

Chcesz, aby nazwa firmy była rozpoznawalna? Zadbaj o prawidłowo skonstruowany opis firmy. Kluczem jest to, aby w pierwszych 250 znakach zawarto wszystkie najważniejsze informacje. Dobrym działaniem jest nasycenie opisu słowami kluczowymi, a także nazwą miasta, w którym świadczona jest przez nas usługa. Dlaczego 250 znaków? Tylko tyle będzie wyświetlało się na stronie wyszukiwarki Google. Pozostała część opisu pokaże się dopiero po kliknięciu przycisku „więcej”.

Jak zyskać dodatkową zakładkę w wizytówce?

Dzięki możliwościom, jakie dają nowe usługi Google Moja Firma, możliwe jest uzupełnienie w wizytówce usług. W zakładce tej można zawrzeć m.in. tytuł, opis o długości maksymalnie 300 znaków, a także cenę usługi. To jest jednak dostępne jedynie dla użytkowników mobilnych, choć zwłaszcza przy pozycjonowaniu rola ich jest niezwykle istotna.

Dlaczego ważne jest tworzenie wpisów w wizytówce Google?

Zauważyć można, że Google stara się sukcesywnie rozwijać nie tylko możliwości właścicieli firm, ale i użytkowników. Jedną z takich opcji jest możliwość obserwacji wizytówek przez internautów. Oznacza to, że łatwiejsze jest dotarcie z nowym produktem lub promocją do potencjalnych klientów, którzy już kiedyś coś u nas kupili lub obserwują nasz sklep internetowy. W naszej wizytówce Google możemy dodać wpis, który na jej głównym widoku może być widoczny nawet przez pełen rok. Zawierać on może tytuł, zdjęcie bądź film, a także treść aż do 1500 znaków. Co więcej, wbudowana jest już możliwość umieszczenia przycisku typu „call to action”. Po kliknięciu niego możliwe jest przeniesienie użytkowników bezpośrednio na adres naszej strony internetowej.

Produkty w wizytówce Google

Kategorie dostępne w Google Moja Firma w prosty sposób umożliwiają nam pokazanie potencjalnym klientom, jakie świadczy usługi nasz sklep. Skorzystanie z możliwości, jakie oferuje ten panel, znacząco pomaga nie tylko na przedstawienie produktów bezpośrednio z poziomu wyszukiwarki, ale daje również szansę na dotarcie do większego grona odbiorców. Co więcej, panel Google Moja Firma umożliwia nam stworzenie pełnego katalogu produktów z podziałem na kategorie/kolekcje. Dodać możemy do nich również unikalne opisy wynoszące nawet 1000 znaków. Jeśli chcemy, możemy również umieścić zdjęcie oraz link do strony naszego sklepu. Rozwiązanie to znacząco pomaga zwiększyć ruch na stronie. Jeśli prowadzimy sklep internetowy, koniecznie powinniśmy stworzyć co najmniej 3 kolekcje. Każda z nich zawierać powinna minimum 5 produktów osadzonych we właściwej kategorii. W ten sposób w pełni wykorzystamy możliwości, jakie dają nam słowa kluczowe oraz wizytówka Google.

Dlaczego tak ważne są pytania i odpowiedzi oraz opinie?

Maksymalny potencjał zawierają w sobie opinie, które składają się nie tylko z co najmniej 200 znaków, ale i z fraz oraz nazw miast. Wskazane są również zdjęcia, choć o nie jest najtrudniej. Niemniej jednak badania udowodniły, że aż 75% użytkowników sieci wierzy w rekomendacje innych internautów w takim samym stopniu, w jakim uwierzyliby rekomendacji ze strony bliskiego przyjaciela. Kontakt ze strony klienta jest bardziej prawdopodobny, jeśli posiadamy pozytywne opinie. Zdecydowanie warto zachęcać klientów do tego, aby pozostawili na wizytówce ślad po swojej bytności w naszym sklepie, kawiarni lub restauracji.

Dlaczego warto stworzyć Business Site?

Jedną z popularnych i wskazanych do użycia opcji jest Business Site. Zbudowanie odpowiedniego langing page możliwe jest z poziomu panelu Google My Business. Po lewej stronie wystarczy kliknąć zakładkę „witryna” i w prosty sposób możemy budować strony internetowe w tej właśnie zakładce. Dzięki wykorzystaniu możliwości, jakie daje Google Search Console, w prosty sposób będziemy mieli dostęp do każdego linku, w tym również do tych wpisów, które już wcześniej opublikowaliśmy w wizytówce. Rozwiązanie to przydatne jest m.in. wtedy, gdy nie posiadamy normalnej strony WWW.

Jak zwiększyć widoczność wizytówki Google?

Zwiększenie widoczności naszej wizytówki Google możliwe jest dzięki uwzględnianiu elementów dodatkowych. Są to tzw. czynniki rankingowe. Do nich należą opinie, wpisy, produkty, ale i zdjęcia oraz filmy. Na stronie supportowej Google opisane są dokładne wytyczne dotyczące takich multimediów, warto jednak pamiętać o tym, że największą wartość mają zdjęcia robione przez nas, nie zaś te, które zdobędziemy ze stocków lub opatrzymy wieloma filtrami.

Kiedy widoczne będą efekty?

Pozycjonowanie w mapach Google cieszy się nie tylko wysokimi efektami, ale również stosunkowo krótkim czasem oczekiwania na ich pojawienie się. Choć samo stworzenie wizytówki wymaga od nas czasu, zawsze możemy to zlecić agencji SEO. Rozwiązanie to już w niedługim czasie pozwala na stworzenie czwartej części ruchu w naszym biznesie.

Udostępniam

Robert Piotrowski
Robert Piotrowski

Zapisuje się do Newslettera po Więcej przydatnych informacji!

rady, porady i wskazówki od SEO3

Więcej przydatnych treści

Jak usunąć produkt z sklepu WooCommerce na WordPress?

Przeszliśmy przez cały proces dodawania produktu ze sklepu internetowego na WordPress z wcześniej zainstalowaną wtyczką WooCommerce (Jak dodać produkt WooCommerce?). Teraz załóżmy, że jeden z

Potrzebuje rozwinąć działania marketingowe

Piszę bezpośrednio wiadomość do SEO3